Header Ads


Murat ile Demet neden ıslak mezar da uyuyorlar? MURDEM YAŞ LAHOYA

güncelleme 04.03.2017

 Murat ile Demet neden ıslak mezar da uyuyorlar?
 Murdem Yaş Lahoya

Bugün sabah yürüyüşünde Ahmet bahsetmişti ilginç bir parça biliyor musun diye de sormuştu? Ben de bilmiyorum dedim biraz hikayesini anlattı.

Murdem Murat ile Demet 'in Mur ve Dem'i  almış Islak bir mezar içinde uyuyorlar kısmını da ki ıslak için Yaş'ı almışlar Lah mezar anlamında lahitten ve uyuyorlardı  oya diye diye Lah ile birleştirmişler. Murat ile Demet ıslak mezar içinde uyuyorlarmış aslında bu sözün anlamı Ahmet'in dediği gibi ilginçmiş eğer sizde benim gibi şu soruya takıldaysanız cevabını ben de bulamadım, Murat ile Demet neden ıslak mezar da uyuyorlar? 
Murat yılmazyıldırm Büyü adlı Solo Albümünden Murdem Yaş Lahoya


Zorlayarak bir romantik fikir yazayım,birbirlerini çok seven ve aşkları sevgileri bir leyla ve mecnun kadar bir romeo ve juliet gibi de sansasyonel olmasa da onlar da kendi aralarında büyük sevgi yaşayan iki aşk insanlarıdır. Murat ile Demet ölürler ve cenaze törenleri sırasında onları sevenlerle birlikte gökyüzünün de ağlamasıyla mezarları ıslanır ve öldüğünü kabullenemeyen sevenleri bu manzara karşısında Murdem Yaş Lahoya derler.


Murdem Yaş Lahoya'nın anlamı için şöyle bir görüş var.


Mavi Umutların Resmedilmiş Düşlemine Eğiliyorum Mutlulukla. 
Yeniliyor Aşkı Şarkılarım. 
Limitsiz Adanışların Heyecanıyla Onurlanıyorum Yeşil Akıntılarda.'' 

söz dizimin her bir baş harfinin denk gelmesi de diye bir görüş var aslında...

Murat Yılmazyıldırım'ın Büyü adlı Solo Albümünden Murdem Yaş Lahoya 4 Dakika 23 Saniyedir. Aşağıda YouTube'dan aldığım videosu var. 


Murat Yılmazyıldırım, 1964 İstanbul doğumludur  liseden sonra Kadıköy Devlet Konservatuarı Kontrbas Bölümü'ne girmiş ama bırakmış, daha sonra 1993 yılında Murat Çelik ile birlikte Düş Sokağı Sakinleri grubunu kurar ama Murat Çelik'in müziği bırakma kararından dolayı Murat Yılmazyıldırım müzikal yolculuğuna yalnız başına devam etme kararı alıp yoluna devam eder. http://www.hocam.com/forum/91031/1/murat_yilmazyildirim/






Murdem Yaş Lahoya Sözleri

Ardından baktım dünyaya
Yeşil otlağına günaydınlar kattım
Memenden düştüm avucuna
Kalbimdeki topraklara yattım

Çağırdım seni yanıma
Hep ama hep çağırdım... Uykularıma
Murdem Yaş Lahoya, Lahoya
Murdem Yaş Lahoya

Ruhunda yaktım bedenimi
Tarihlere ufuklar açtım
Dalında tuttum gözlerimi
Yaprağına şerbetler akittim

Çağırdım seni yatağıma
Hep ama hep çağırdım... Uyanışlarıma
Murdem Yaş Lahoya, Lahoya
Murdem Yaş Lahoya

Çağırdım seni dudağıma
Hep ama hep çağırdım... Mahrem yanlarıma
Murdem Yaş Lahoya, Lahoya
Murdem Yaş Lahoya

Murdem Yaş Lahoya, Murdem Yaş Lahoya
Murdem Yaş Lahoya, Murdem Yaş Lahoya

Ardından baktım dünyaya
Işıklar evimi gelinliğinle kapattım.

Hiç yorum yok

YORUM BIRAKMAK DÜŞÜNMEK VE PAYLAŞMAK İLE İÇ İÇEDİR. LÜTFEN DÜŞÜNDÜKLERİNİZİ PAYLAŞIN. YORUMLARINIZLA DAHA ÇOK PAYLAŞILALIM.

www.nerdenduydun.com. Blogger tarafından desteklenmektedir.