Header Ads

KESTANE, AYNI ZAMANDA BİR SAĞLIK KAYNAĞI

 KESTANE, BEDENİMİZİ VE ZİHNİMİZİ DİNLENDİRİYOR. KASLARI GÜÇLENDİRİYOR KANSIZLIĞI DENGELİYOR. EVET, SOĞUK KIŞ GECELERİNİN VAZGEÇİLMEZ KEYFİ KESTANE, AYNI ZAMANDA BİR SAĞLIK KAYNAĞI



Kestane Güney Avrupa ile Güneybatı ve Doğu Asya'da yaygın olarak yeniliyor. Orta Çağ'da Güney Avrupa'da yeterli buğday ununa sahip olmayan orman toplulukları temel karbonhidrat ihtiyacını kestaneden karşılıyordu. Araştırmalar eski zamanlarda Alp yöresinde yaşayan insanların 4-6 ayını kestane ağırlıklı beslenerek geçirdiğini gösteriyor. 


Çocuklara mevsim meyve ve sebzelerini sorduğunuz oldu mu hiç? Sorduysanız da doğru cevap almanız neredeyse mümkün değil. Bugünün tarım teknolojileri, tüm mevsimleri istediğimiz her an soframızda buluşturabiliyor Bu, hem güzel hem değil... İş doğallığından uzaklaştıkça domatesten az domates tadı, çilekten daha az çilek kokusu alıyoruz. Çocuklarımız da onları bu halleriyle tanıyorlar Ve her çeşit meyve ve sebzenin her dem bulunabilir olduğu hayatlarında, mevsimlerin farkını ayrıştıramıyorlar Kestane hariç... Onlar da anne-babaları gibi sokaktaki tezgâhlarda iştah açıcı kebapları ilk gördüklerinde şöyle haykırmıyorlar mıdır?: "Aaa kestane çıkmış!"
Orta yaş kuşağı kestaneyi neredeyse ailenin bir ferdi olarak tanıdı. Çünkü hayat bilgisi kitapları, kış gecelerini, üzerinde kestanelerin çıtırdadığı sobaların etrafında sıralanmış, ninelerinden masal dinleyen çocuklarla anlatırdı... Özetle kestane, sadece damak tadından ibaret değil, çağrışımlarıyla içimizi ısıtan, bizi mutlu eden bir meyve. Ama kestane aynı zamanda ruhumuzu olduğu kadar bedenimizi de besleyen bir gıda...

Dikkat! Bütün yararlarına karşın damar sertliği, şeker ve yüksek tansiyondan şikâyet edenlerin kestaneyi ölçülü yemesi öneriliyor Bir uyarıda daha bulunmamız gerekiyor Her besini olduğu gibi kestaneyi de ayarında yemeliyiz. Çünkü karbonhidrat içeren kestane, ekmek sınıfına giriyor Üç-dört tane kestane yediğimizde bu, bir dilim ekmeğe denk geliyor

MEZİYETİ ÇOK

Kestane önemli bir enerji kaynağı... 100 gram kestane yaklaşık 200 kalori içeriyor Potasyum, fosfor, magnezyum, klor, kalsiyum, demir ve sodyum mineralleri yönünden de çok zengin. İçeriğinde bol miktarda da C, B1, B2, B6, E ve PP vitamini bulunuyor Şeker ve protein açısından da zengin olan kestanenin yağ oranı düşük. Bunca besin değeri nedeniyle kestane bedenimizi kuvvetlendiriyor İçeriğindeki nişasta, mineral tuzlar, özellikle potasyum ve diğer besin değerleriyle kestane, soğuk kış günlerinde fiziksel ve beyinsel yorgunluklara karşı mükemmel bir formül. Hastaların iyileşmelerini hızlandırıyor Kalp ve kas sistemini uyarıp organizmanın su dengesini düzenliyor Kasları güçlendiriyor Kan dolaşımını hızlandırıyor Varis ve basur gelişimini önlüyor Karaciğer yorgunluğuna, şişkinliğe ve kansızlığa iyi geliyor Vücudun kan üretimini hızlandırıyor Sindirimi de kolaylaştırıyor İshali kesiyor 100 gramında tam 500 mg potasyum bulunan kestane, potasyum düşüklüğünden yakınanlar için adeta bir ilaç. Çocuk, genç ve yaşlılar için çok değerli bir enerji kaynağı olan kestanenin püresini balla karıştırmak da iştahsız çocuk sorununa çare olabilir

Kestane, çölyak hastaları için de, buğday içermeyen un kaynağı. Ayrıca kabuklarını suda kaynatarak yapacağınız çay, ateş düşürüyor ve sinirleri yatıştırıyor Tabiatta tarımsal ilaç ve suni gübre kullanılmadan, doğal şartlar altında yetişen kestane, tarihî kaynaklara göre insanoğlunun keşfettiği ilk meyvelerden biri... Antik çağlarda saraylarda verilen büyük şölen sofralarında mutlaka yer alıyor



KESTANE BALI

Kestane, boyu 10-15 metreye varan, dolgun gövdeli ve uzun ömürlü bir ağaç. Haziran'da çiçekleniyor. Araştırmalar, bu görkemli ağacın bir ürününün daha şifa kaynağı olduğunu söylüyor: Kestane balı. Kestane ağacının çiçeklerinden ve bölgelerin kendine özgü ballı bitki çeşitlerinden elde ediliyor. Kestane balı hastalıklara karşı koruyucu (antioksidan) ve tedavi edici (antibiyotik) etkinliği yüksek özel bir bal. Solunum yolları ve mide rahatsızlıklarında tedaviye yardımcı oluyor. Vücut direncini sağlaması ve zindelik için düzenli tüketilmesi öneriliyor. B ve C vitaminleri açısından zengin olan kestane balı midede gastrit ve reflü oluşumuna neden olan bakteriye ve boğaz iltihaplanmalarına neden olan bakteriye karşı da etkili. Hatta yanıklarda ve kronik yaraların tedavisinde de kullanılıyor.



ÇİFTE LEZZET: KESTANE ŞEKERİ

Konu kestane olunca kestane şekerini anmamak olmaz. Herhalde sevmeyeni yoktur Madem öyle, gelin evimizde, kendi kestane şekerimizi yapalım. Bütün malzememiz 500 gram iri kestane, 2.5 su bardağı toz şeker 2.5 su bardağı su ve bir tatlı kaşığı vanilya. Önce kestanelerin dış kabuklarını bıçakla soyalım. Soyulan kestaneleri su dolu tencereye alıp ince kabukları yumuşayıncaya kadar kısık ateşte kaynatalım. Ilınınca, ince kabuklarını da soyalım. Toz şekeri başka bir tencereye alıp üzerine suyu ekleyelim. Orta ateşte şeker eriyinceye kadar kaynatıp kestaneleri ilave edelim. Kısık ateşte yaklaşık iki saat pişsin. Tencereyi ateşten alıp bir gün kadar bekletelim. Sonra da tencereyi tekrar kısık ateşe alıp 10 dakika kaynatalım ve üzerine vanilya serpelim. Kestaneleri şerbetin içinden alıp küçük kâğıt kalıplara yerleştirdikten sonra geriye soğutarak afiyetle yemek kalıyor



2 yorum:

  1. Kestane gerçekten çok faydalı bir yiyecek paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için bende teşekkür ederim.
      Düşünmek ve Paylaşmak dileğiyle...

      Sil

YORUM BIRAKMAK DÜŞÜNMEK VE PAYLAŞMAK İLE İÇ İÇEDİR. LÜTFEN DÜŞÜNDÜKLERİNİZİ PAYLAŞIN. YORUMLARINIZLA DAHA ÇOK PAYLAŞILALIM.

www.nerdenduydun.com. Blogger tarafından desteklenmektedir.