Header Ads


Matkap ( Breyz) Delici İle İlgili İlginç Bir Açıklama

Matkap Nedir? Makinenin Adı Değil Ucuna Takılan Çubuktur

Matkap, üzerinde helisel (sarmal) talaş kanalları olan, ucunda iki adet kesici ağzı ve dönmesi suretiyle talaş kaldırarak delik delen çelik çubuktur. Bknz T.D.K.(isim: teknik Tahta, maden, beton vb. sert maddeler üzerinde delik açmaya yarayan alet, delik açma aleti, delgi)



Matkap aslında bu delme apartlarıdır.
Halk arasında Tığ veya Matkap ucu

Ama nedense matkap denildiğinde aklımıza (tabanca gibi olan) el breyzi gelir. Bize zamanında meslek lisesinde matkap delen çubuk takıldığı elektrikli alet de breyz olarak öğretilmişti fakat şu an elektrikli olan kısma el matkabı, kesici kısma da matkap ucu deniyor. Terim karmaşası bununla da bitmiyor. Hırdavatçı çırağına beşlik matkap ver dedim. Suratıma baktı tığ, dedi matkap dedim. Tığ dedi. La havle ver ne veriyorsan dedim.
Kasaya gittim. Beşlik matkap dedim. Dükkan sahibi beşlik tığ mı? dedi. He dedim tığ. 





Matkabın evrimsel sürecini ve halk ağzında geçirdiği evreleri  öğrenmiş olduk. Şiş veyahut çubuğa dönmeden olayı zirvede bırakalım. 


Gelelim genel tabirle elektrikli el matkabına. 



Bir erkek için olmazsa olmazdır. Namussuz bir de küçük makineli tüfeğe benzemiyor mu. Annemin temizlik bezinden bandana yapıp, aleti fişe takıp Rocky Balboa olduğum günleri hiç unutamam. Beş altı dakika cavvvvv diye aleti öttürdükten sonra; salondan bana doğru gelen annemin güdümlü terliğini alnın tam ortasına yemişliğim vardır. Terlik mevzusunu unutmayın ona da sonra döneceğiz. 


Matkapla duvarı delerken
Hayalimde ki Ben
Bir erkeğin çocukluğundan gelen bir hayalidir matkap kullanmak.  Geçenlerde eve Klima taktırmak için çağırdığım klima ustası geldiğinde "abi ben delemmi diyesim" geldi ama serde ciddiyet var bozamam. Bende usta gidince duvarları İsviçre peynirine çevirdim ama genede delmeye doyamadım. Tabi annem terliği törenle eşime devrettiği için tüm Pazar evde elimde alçı sıva yaptım.  



Gerçekteki ben
Babaya hediye alınacak, aç neti ağzında salyalar aka aka bakarsın. Arada motorlu testere, dekupaj testere, taşlama derken gaza gelip torna tezgahı almışlığım bile vardır. Gele gele çük kadar torna tezgahı geldi; hayallerim yıkıldı. Oysa ne civatalar, rakorlar, miller yapacaktım. Konuyu dağıtmayalım. 

Matkap kadınlar için ne diye sorarsanız; Pazar sabahlarımızın içine mıçan o iğrenç sesli alet diyeceklerdir. 


Tabii ki de matkap sadece metal deliciler için kullanılan bir alet değil. Ciks spor arabalı zengin çocukları içinde kullanılır fakat; en çok yakıştırdığım. Askerde koca kalıp hacı şakir sabununu delen Yaşar için taktığımız lakap olarak yakışmıştı. Matkap Yaşar. Yaşar ne yaşar ne yaşamaz bilmiyoruz ama namı tüm alaya yayılmıştı. Darbeli matkap esprisini bilmeyen yoktur. 

Matkapla mısır yemek 
Bekar evinde kalırken de matkabı mutfakta kullanmışlığımız vardır. Bir sabah omlet için yumurta karıştırmıştık. Keşke önce çayı karıştırsaydık yada suda deneseydik, kaşlarımdan sarı sarı yumurtalar akıyordu en son. 
Öğrenci Mikseri Matkaptan olur.
Neyse matkap kanka gibidir işte. Herkesin bir anısı illaki vardır  Son olarak da Beni Benassi'den Satisfaction gelsin yazının anlam ve önemini belirtir nitelikte.



Hiç yorum yok

YORUM BIRAKMAK DÜŞÜNMEK VE PAYLAŞMAK İLE İÇ İÇEDİR. LÜTFEN DÜŞÜNDÜKLERİNİZİ PAYLAŞIN. YORUMLARINIZLA DAHA ÇOK PAYLAŞILALIM.

www.nerdenduydun.com. Blogger tarafından desteklenmektedir.