Header Ads

FORD'UN REŞAT ALTINI 20 M 1968





Her markanın bir dönem yıldızı muhakkak vardır. Eğer yeteri kadar paranız varsa otomobiller zevkimizi estetiğimizi hayata bakış açımızı da yansıtır. Ford’un 1969 yılında çıkardığı yıldızı M kasası da Avrupa Ford’un beklide tarihinde çıkardığı en iyi araç diyebiliriz. 20 M piyasaya çıkışıyla birlikte büyük ses getirmiş. Mercedes gibi markalara kalite olarak meydan okumuştur. 20 M aslında Ford’un saygınlık için çıkardığı bir araçtır. Daha önceki modellerle sarsılan imajını düzeltmek için zamanın ötesinde bir araç tasarlanmıştır. Mercedes almak isteyip alamayanlar için harika bir fırsattı. Çünkü aynı kalite ve sağlamlığı çok daha ucuza sunuyordu. Türkiye’de çok fazla tutulan otomobil geniş bagajı güçlü motor seçenekleri, kaliteli iç donanımıyla tam bir zamane otomobiliydi. Bu gün bile hurdaya yakın bir 20 M’in içine oturduğunuzda iç mekan kalitesi gözünüze çarpar. M kasasına Türkiye ikinci el piyasasında Reşat altını denmesinin sebebi de bunlardan kaynaklıdır.

  
Piyasada uygun fiyata bulabileceğiniz bir otomobil 20M. Tek kusuru ise karbiratör problemi. Ahşap ve deri ağırlıklı iç mekan kromla tamamlanmış. Direksiyonu kavradığınızda sizi geçmişe uçuran bir haz makinası içinde hissedersiniz. 113 bg motor kususrsuz vites oranları sizi sürüş zevkinin doruklarına taşır.





   20 M modelinin iki tipi bulunuyor. Bunlardan biri hard top denilen iki kapılı modeli, diğeri ise tavanı vinleks olan dört kapılı modeli. O dönemde ilk defa vinleks tavanlı otomobil modası da 20M modeli ile başladı. Bunun haricinde station wagon seçeneğide vardır. Her iki modelde düz ve otomatik şanzıman seçeneğine sahipti. 20 M modelinin V6 motoru ve geniş iç hacmi Amerikan otomobillerini andırıyordu. Ayrıca spor görünüşüyle de bir Avrupalıydı. Ford firması 20 M modelinin tutulmasından sonra, sahip olduğu piyasayı diğer modellere kaptırmamak için 20M modelinin konfor modeli olan 20 M XL modelini piyasaya sürdü. Bu modelde metalik boya, ahşap ön panel, ahşap direksiyon ve vites topuzu, lüks deri döşeme ve kapı yüzleri, krom la desteklenmiş hatlar otomobile bambaşka bir görünüm veriyordu.



 Standart özelliklerin yanında her iki modele otomatik açılan tavan seçeneği eklendi. Daha sonra ralli sporu için 20M RS modeli üretildi. 2.3 V6 motor M serisinin yeni canavarıydı. 0-100 km. ye 10.7 saniyede ulaşan müthiş bir motordu. Daha sonra 1972 yılında M serisine yeni bir kardeş katıldı 26M. Daha önceki modellerden farklı olarak teknik özellikleri biraz daha geliştirilmişti. V6 motor 2520 cc hacmiyle 125 bg güce ulaştı. Bu günün şartlarında bile 125 bg çok iyi bir güç. Yine bu modelinde otomatik ve düz şanzıman seçeneği bulunuyordu. Açılabilir tavan, geri vites lambası, özel lastikleri, lüks deri döşemesi, arkaya yatabilen ön koltukları, açılabilir arka koltuk kol dayaması, bu modelin standart özellikleriydi.  Ayrıca arkada amatisör yerine makas kullanıldığından piyasada makaslı ford denir.

 

  27 sene önce bizimde bir dönem aile aracımız 20 M direksiz hard top modeliydi. Hala babamın ve benim hayallerimizi süsler. Umarım bir gün restore etme fırsatı buluruz.





Model
17 M
20M
20M RS
26M
Motor
4
V6
V6
V6
Motor hacmi
1699cc
1998cc
2290cc
2520cc
Maksimum güç
70ps
113ps
125ps
125ps
Maksimum hız

160km/saat
180km/saat
180km/saat
0-100 km

14.2 saniye
10.7 saniye
10.6 saniye
Yakıt tüketimi

9.2 lt/100km
9.2 lt/100km
9.2 lt/100km
Yakıt tankı
55 litre
55 litre
55 litre
55 litre
Uzunluk
4721mm
4721mm
4721mm
4721mm
Genişlik
1756mm
1756mm
1756mm
1756mm
Yükseklik
1478mm
1478mm
1478mm
1478mm
Boş ağırlık

1100kg

1220kg
















Hiç yorum yok

YORUM BIRAKMAK DÜŞÜNMEK VE PAYLAŞMAK İLE İÇ İÇEDİR. LÜTFEN DÜŞÜNDÜKLERİNİZİ PAYLAŞIN. YORUMLARINIZLA DAHA ÇOK PAYLAŞILALIM.

www.nerdenduydun.com. Blogger tarafından desteklenmektedir.