Header Ads


Sigarayı bıraktım ve Sigarayı bırakmanın yollarını buldum.

Güncelleme 25.02.2017


Sigarayı bırakma belirtileri ilk zamanlar sigaraya karşı anlamsızlık duygusu ile başlamıştı. Ben bu sigarayı neden içiyorum soruları aklımdan çıkmamaya başlamıştı. Türkiye'deki işsizlik malum bir ayda sigaraya verdiğim paranın hesabı kafamda dönüp duruyordu.


Sigarayı bırakmak için ne yapmalı?
Sigarayı ilk bırakma belirtim bu masrafı daha fazla kaldıramayacağım oldu. Sigarayı birden bırakmak doğru bir karar oldu benim için bir akşam iddiaya girdim ve sabah artık sigara içmiyordum. Sigarayı birden bırakmak kesinlikle doğru bir karar. Aslında sigarayı birden bırakmıyorsunuz sigarayı bırakma belirtileri zaten aklınızda belirmeye başladığı için bir şekilde beynimiz bizi sigarayı bırakmaya yavaş yavaş alıştırıyor. Bu yüzden bana göre hiç bir zaman sigarayı birden bırakmak gibi bir durum olmuyor.
Bu arada yazıyı okurken Ferdi Tayfur'dan Sigarayı Bıraktım parçasını da dinleyebilirsiniz. Arap Şükrü'nün Sigarayı Bıraktım yorumu da beğeni almış ama Ben Ferdi Baba'yı tercih ettim.



Sigarayı bıraktıktan on gün sonra benim için çok zor zamanlar oldu. İlk bir kaç gün bir şekilde depodaki nikotin yoksunluğunu hissettirmeden beni rahatlatıyordu ama vücuttaki nikotin  yoksunluğu artmaya başladıkça nikotin yoksunluğuna garip bir şekilde vücudum tepki vermeye başlamıştı. Göz kapaklarımın üstünde sanki tonlarca ağırlık vardı ve ben göz kapaklarıma hükmedemiyorum bu nikotin yoksunluğu yüzünden. On gün geçtikten sonra tekrar rahatlamaya ve nikotin yoksunluğum daha az aklıma geliyordu. Sigarayı bıraktıktan bir ay sonra ise gün içerisinde nikotin ihtiyacı sadece birkaç kere aklıma geliyordu ve onlarda çok kısa sürüyordu. İlk zamanlarda ki gibi su içmek zorunda kalmıyordum. Beş dakika sonra bir bakmışım bir gün daha sigara içmiyorum.

Sigarayı bıraktığım süreç boyunca ona harcadığım parayı bireysel emekliliğe yatırma kararı almıştım ve şu an son model olmasa da güzel bir araba alabilecek param oldu. Sigarayı bırakma sürecimde en etkili motivasyon benim için bu yöntem olmuştu. Sigara içmeyen zaten bu parayı harcamadığı için onun öyle bir şansı yok ama sigara içenlerin her gün harcadığı bu para sigarayı bırakmaları için bile başlı başına bir neden olabilir. 

Sigarayı bırakmak için ne yapmam gerek sorusunu ben bu şekilde çözdüm. Sizler ne yapmam gerek Parayı çok dert etmeyen ya ben zaten sigarayı sarıp içiyorum sigaraya çok para harcamıyorum bu yüzden sigara fiyatları beni ilgilendirmiyor diye düşünenlerden iseniz o zaman temizliğinizi, vakit kazancınızı, sigara içmek için köşe bucak yer aramanın zorluklarını düşünerek sigarayı bırakabilirsiniz. Sigara ve kanser ilişkisi çok ayrı bir konu bu konu üzerinde zaten yeterince moral bozucu haber ve kamu spotu var bu yüzden sağlık konusunda tercih sizin.


Sigaranın zararlarından kurtulmak








Sigarayı bıraktıktan sonra aradan yıllar bile geçse beyindeki nikotin reseptörleri hiç kapanmıyor bu yüzden sigarayı bıraktığınızda kendinize güveniniz gelip altı ay ya da bir yıl sonra bir tane içeyim ne olacak demeyin. Çünkü beyinde ki bu nikotin reseptörleri sigarayı içtiğiniz anda bir kaç gün içinde sizi hiç sanki sigarayı bırakmamış gibi hissettirmenize sebep olacak ve gizliden gizliye tekrar ilerleyen günler içinde bir bakmışsınız paket alır hale gelmişsiniz. Bu yüzden koyduğunuz bir hedefe ulaşmadan aklınıza sigara içmeyi getirmemek en doğru karar olacaktır.

25.02.2017 Sigarayı bırakalı 5 YIL 5 ay 27 gün oldu

Sigarayı bırakmak için ne yapmam gerekiyor diye düşünen arkadaşlar 

size tek tavsiyem sigara yerine koyabileceğiniz bir şeyler bulmanızdır. Alışkanğından kurtulabilmenin tek yolu  yerine başka bir şey koymaktır. Ben sigaranın  yerine temizlik ve maddiyatı koydum, sizler kendinizce neden vazgeçemiyorsanız onu bulun. Bu arada ben sadece, temizlik ve maddiyattan dolayı bırakmadım bir de kendi egomla girdiğim iddiam var hadi bana kolay gelsin.

Sigara içmek aklıma geldiğinde kendime dediğim tek şey"Bugüne kadar içtin de eline ne geçti, şimdi içersen eline ne geçecek"



Ciddi olarak üçüncü kez sigarayı bıraktım ciddi olarak üçüncü kez başlayacağım desem de inanmayabilirsiniz artık hayatımı temiz bir şekilde yaşamak istiyorum bu laneti severek içtim kokusu olmasa da severek içmeye devam ederdim ama maalesef sigara zararlı   dostum benim.



Seni tamamen bırakmak zorundayım dostum çok pahalısın, kötü kokutuyorsun, sağlığa zararlısın diyeceğim ama 15 yıldır bir zararını görmedim hatta çevremde 60 yıldır içenler var onlara da bir şey yaptığını görmedim. Sağlık açısından onun için günahını almayacağım, sonuçta içen de ölüyor içmeyen de, ama  temizlik ve para anlamında hiçte iyi değilsin, sırf zararsın, külliyen zararsın...


Hoş iyi ki de iyi değilsin , yoksa seni bu kadar rahat bırakamazdım,  öyle olmasaydın da bırakmazdım zaten. Bana bu güne kadar bir faydan oldu mu maalesef hayır bunların hepsini hesapladım kitapladım ve artık yeter demenin vakti geldi değil mi  sigarazararlı  dostum benim.

Sigaranın zararlarından yavaş yavaş, kurtulmaya başladım arkadaşlar onun zararlarından kurtulmak kadar güzel bir duygu yokmuş, ona esir olduğumu düşünürken, onu  bırakıp, zararlarından kurtulmak daha fazla öz güven sağladı.




Şaka maka 3 yılı devirdim arkadaşlar artık sigara ile ilgili çok fazla sıkıntım kalmadım, özellikle sigarayı bıraktıktan sonra ki balgamlarım artık siyah partiküller içermiyor, ellerim temiz, yastığım mis kokuyor. Yeni eşyalar aldım, taksitlerini sigara alır gibi ödedim. Nice üç yıllara diliyorum...

Artık 4 yılı da devirdim... Nice 4 yıllara...
 Sekiz ay sonra tekrar güncelledim...
Düşünmek ve Paylaşmak Dileğiyle...

Sigarayı bırakmak için neden aramak


sigara nasıl bırakılır?
Artık 3. Kez sigaraBıraktım yazımı güncelleye güncelleye gideceğim
Bu sefer baya bir ara vermişim güncelleme işine sanmayın  tekrar başladım.
25.02.2017 Sigarayı bırakalı 5 YIL 5 ay 27 gün oldu
20.01.2017 bırakalı 5 YIL 4 ay 22 gün oldu
29.08.2016 bırakalı 5 YIL 0 ay 18 gün oldu
11.08.2015 bırakalı 4 YIL 8 ay 20 gün oldu
29.11.2014 bırakalı 4 YIL 10 gün oldu
18.09.2014 bırakalı 3 yıl 333 gün oldu güzel rakam:)
02.05.2014 bırakalı 3 Yıl 195 gün oldu
17.10.2013  bırakalı 3 yıl oldu.
17.09.2013 bırakalı 2 Yıl 336 gün oldu 
11.06.2013 bırakalı 2 Yıl 237 gün oldu 
30.03.2013 bırakalı 2 Yıl 165 gün oldu
18.01.2013 bırakalı 2 Yıl 120 gün oldu
18.01.2013 bırakalı 2 Yıl 94 gün oldu
05.12.2012  bırakalı 2 Yıl 49 gün oldu
03.10.2012 bırakalı 1 Yıl 353 gün oldu
30.08.2012 bırakalı 1 Yıl 320 gün oldu
05.07.2012  bırakalı 1 Yıl 264 gün oldu
 29.04.2012  bırakalı 1YIL 197 gün oldu ,
27.03.2012 bırakalı 1YIL 165 gün oldu ,
31.01.2012  bırakalı 1YIL 109 gün oldu ,  
14.01.2012  1YIL 92 gün oldu , 
04.01.2012 1YIL 82 gün oldu ,
16.12.2011  1YIL 64 gün oldu ,
29.11.2011  1YIL 47 gün oldu ,
11.11.2011  1YIL 29 gün oldu ,
20.10.2011   1YIL  1 gün oldu,
14.10.2011   11 ay 26 gün oldu  
30.09.2011   11 ay 11 gün oldu  
15.09.2011   10 ay 26 gün oldu
31.08.2011  10 ay10 gün oldu

 10.08.2011  9 ay 20 gün oldu
03.08.2011  9 ay 13 gün oldu. 
06.07.2011  8 ay 15 gün oldu.
22.06.2011  8 ay 1 gün oldu.  
15.06.2011  7 ay 24 gün oldu. 
01.06.2011  7 ay 09 gün oldu.
16.05.2011  6 ay 23 gün oldu.
26.04.2011  6 ay 3 gün oldu.
15.04.2011  5 ay 21 gün oldu.
10.04.2011  5 ay 16 gün oldu. 
26.03.2011 5 ay 1 gün oldu.
08.03.2011  4 ay 14 gün oldu.
25.02 2011  4 ay 3 gün oldu.
14.02.2011 3 ay 22 gün oldu.
02.02.2011  3 ay 10 Gün oldu.
19.01.2011  2 ay 26 gün oldu.

04.01.2011 sigarayı bırakalı 2 ay 11 gün oldu.

28.12.2010 3. Kez Sigarayı Bıraktım yazısını yazdım

Sigaranın zararları



30 yorum:

  1. Tebrikler bu illetten keşke herkes kurtulabilse ve sizinde bırakmanız bu sefer kesinlikle kalıcı olması dileğiyle:)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Salih Bey kalıcı olması için elimden geleni ardına koymayacağım.

    YanıtlaSil
  3. Umarım bu yazı güncelleme rekoru kırar ve tamamen çıkar hayatınızdan ve yine umarım bu yazı sayesinde sigara içen insanlar uyanırlar ve sizinle aynı yolu seçerler..
    karikatürler de çok hoş olmuş..tebrik ederim

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler Ahmet,Sıcak ve samimi yorumların için.

    YanıtlaSil
  5. sigarayı bırakalı 11 gün oldu. yüzüm tertemiz görünüyor. ne siyah nokta kaldı ne kızarıklık. 5 yıldır içiyorum. 25 yaşındayım. patronumla tartıştım. içmedim illaki bahane aramayın içmek için.aklıma gelmiyor zannetmeyim geliyor. ama pürüssüz yüzüme bakıyorum.ellerim bile güzelleşti.iltifatlar alıyorum.komik gelebilir ama inanın gerçekten.kendime kıyamıyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Sizi tebrik ediyorum ve bu zor süreçte aklınızdan çıkarmamanız gerekenin şu olduğunu bilmenizi istiyorum,demek sigara içmediğinizde harika şeyler oluyor ve ölmüyorsunuz yavaş yavaş,ama içmeye devam ettiğiniz sürece hem madden hem de manen zararlarına tekrar katlanmak zorunda kalacağınızı unutmayın.

    Sigara içmek aklıma geldiğinde kendime dediğim tek şey"bugüne kadar içtinde eline ne geçti,şimdi içersen eline ne geçecek"

    Sigarasız günler...

    YanıtlaSil
  7. Sana Göre en kolay sigarayı bırakma yöntemleri nelerdir?

    YanıtlaSil
  8. Yazım da dediğim gibi en kolay yöntem sigara yerine koyabileceğiniz birşeyler bulmalısınız yoksa bırakma süreçleri hep kısa oluyor,mesala ben para,temizlik ve egomu koydum ve hiçbir ilaç almadım,komşumuz kendi çocukları üzerine sağlam yemin etmiş,bozarsa artık gersini siz düşünün yaklaşık 4 yıldır içmiyor,ilaçlar geçici çözüm o yüzden tavsiye etmiyorum çevrem çok fazla kişi var bu şekilde sigarayı bırakıp tekrar başlayan. Son olarak yine tekrarlıyorum illaki bir sebep olmalı geri dönemeyeceğiniz yoksa her türlü tekrar başlanıyor.

    YanıtlaSil
  9. selam ben Cem. sigarayı bırakalı bugün 8 sekiz gün oldu.kendime olan saygım arttı.31 yaşındayım tam 16 yıl içtim.şu anda yeniden doğmuş gibi hissediyorum kendimi. sigarayı bırakmayı denerseniz ne kadar çok şey kazanacağınızı görmek için lütfen deneyin !!

    YanıtlaSil
  10. Tebrik ediyorum sizi Cem bey ve size naçizane teklifim bir tane sigaradan birşey olmaz demeyin ve sakın içmeyin. Sigarasız günlerinizde başaralar diliyorum ve sigarısız mutlu ömrünüz olsun...

    YanıtlaSil
  11. Gerçekten kutluyorum sizi.Keşke herkes sizin gibi olabilse...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okan Bey çok teşekkürler.

      Düşünmek ve Paylaşmak Dileğiyle...

      Sil
  12. Sigarayı bırakalı 5 gün oldu artık sigarayı azıma vurmicam diye yemin ettim sigarayı bırakalı 5 gün oldu cildim parladı sivilcem kalmadı hiç yok beni gören teyzem halamlar ne kadar tatlısın filan diyo bundan sonra azıma vurmicam kendime güveniyorum SAGLIGIMLA OYNAMİCAM bu kadar vicudum bunu hak etmiyo ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tebrikler, ve kalıcı olması dileğiyle...
      Düşünmek ve Paylaşmak Dileğiyle...

      Sil
  13. sigara siyah nokta oluşumuna yol açar mı?

    YanıtlaSil
  14. Merhaba,
    Sİyah nokta oluşumu toz ve ölü hücrelerin birlikte deri gözeneklerinde oluşan yağlanmanın renk değiştirme durumu olarak biliyorum. Bu yüzden toz ve ölü deriler sigara ile artacağından hızlandırma etkisi olacaktır. Direk bir etkisi olup olmadığını bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  15. Birakali 22 gun oldu yanimda biri sigara yakinca kavurma gibi kokuyor zordayim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En zor zamanlardasınız, ama geçecek bu zamanlar bir tane bile yakmayı denemeyin lütfen ve yerine koyacak birşeyler bulun, sevgi,hijyen,korku,saygı, maddiyat
      kolay gelsin...

      Sil
  16. sigarayı tanırsak ondan neden uzak durmamız gerektiğini anlarız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle haklısınız sigaranın neler götürdüğünü bilmek bırakmayı kolaylaştıracaktır.

      Sil
  17. birakali tam 9 gun oldu

    YanıtlaSil
  18. Tebrik ederim. Umarım bu güçlü ve dirayetli duruşunuz herkese örnek olur.

    YanıtlaSil
  19. Daha once hic sigara icmediginizi ve bu sekilde yasadiginizi dusunun. Maddi olarak ta bir aylik sigaraya harcadiginiz parayi hesap edip bir ay sonunda o para ile en luks lokantada kendinze ziyafet cekin

    YanıtlaSil
  20. Daha once hic sigara icmediginiz zamani dusunun. Ve bir ay boyunca sigaraya verdiginiz parayi hesap edip. Biraktiktan bir ay sonra o parayla kendinize ziyafet cekin sonra her ay yapin zaten birakmis olacaksiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birde yıllar sonra içmediğiniz sigaraların parası ile araba aldığınızı hayal ettikten 5 yıl sonra aldığınızı görünce ayrı bir keyif oluyor sigarayı bırakmanın tadı.

      Sil
  21. Sigarayı bırakmak için deli uğraşlar verdim beş yıl boyunca sigarayı bıraktım ama bir bakmışım o kadar yıl sigarayı ben bırakmamışım gibi tekrar başladım. Sonum hayırlı olsun.Yazdığınız gibi sigarayı bırakmak ayrı bir dert ya bir tane yaksam ne olacak deyip yakmak daha büyük dert. Neyse biraz daha içer tekrar bırakırım.

    YanıtlaSil
  22. Sigarayı bırakmak için gerçekten iyi motive olmak gerekiyor,bu arada Ferdi Tayfur ile bu yazıyı okumak ayrı bir keyif oldu. Herkese sigarasız bir hayat dilerim.

    YanıtlaSil
  23. Alışkanlığı kırdıktan sonra gerisi kolay aslında. ama o el alışkanlığı ve dudak triyakiliği biraz zaman alıyor.

    YanıtlaSil
  24. Son sigarayı yakıp bırakıyorum

    YanıtlaSil

YORUM BIRAKMAK DÜŞÜNMEK VE PAYLAŞMAK İLE İÇ İÇEDİR. LÜTFEN DÜŞÜNDÜKLERİNİZİ PAYLAŞIN. YORUMLARINIZLA DAHA ÇOK PAYLAŞILALIM.

www.nerdenduydun.com. Blogger tarafından desteklenmektedir.