Header Ads


Roma Mimarisi Yapı ve Konstrüksiyon



Yapı ve Konstrüksiyon

Roma Mimarisi Yapı ve Konstrüksiyon, 
Opus Incertium,Opus Quadratum, 
Opus Reticulatum,OPUS TESTACEUM
Roma Mimarisini, Yunan Mimarisinden üstün kılan yapılardaki dekorasyon ya da plan tip değil yapının inşa tekniğidir. Vitrvius “De Architectura” adlı Roma Mimarisinin ana hatlarını aktardığı kitabında, volkanik bir tür toprak olan “Pozzolana” ile yapılan ve “Caementicum” olarak adlandırılan antik çimentodan ve bunun suyun altında dahi sertleşerek binalara sağlamlık kazandırdığından bahseder.


Opus Caementicum adı ile bilinen duvar tekniği ise duvarın iki dış yüzü arasındaki dolgunun, moloz taşlar ve caementicum ile doldurulmasıyla elde edilir.

Opus adı altında gruplanan diğer duvar teknikleri de şunlardır:

Opus Incertium: Dış yüzleri düzensiz taşlardan oluşan, duvar iç dolgusu opus caementicum ile yapılmış duvar tekniğine verilen addır. Roma mimarisinin en eski duvar tekniğidir.

Opus Quadratum:
Dış yüzleri kare ya da dikdörtgen taşlardan oluşan duvar iç dolgusu opus caementicum ile yapılmış duvar tekniğine verilen addır. Opus Incertium’la birlikte Roma mimarisinin en eski duvar tekniklerinden biridir.

Opus Reticulatum: Dış yüzleri kare şekilli piramidal yapılı taşların, baklava dilimi oluşturacak şekilde, moloz harçtan oluşan duvar iç dolgusu opus caementicum içine saplanması ile yapılan duvar tekniğine verilen addır.

OPUS RETICULATUM

DUVAR CEPHESİ

Opus Testaceum: Düzenli tuğla dizilerinden oluşan dış yüzün, moloz harçlı duvar iç dolgusu opus caementicum’un üzerine kaplanması ile yapılmış duvar tekniğine verilen addır.

OPUS TESTACEUM

DUVAR CEPHESİ
Opus Mixtum: Bir veya birkaç sıra opus quadratum ya da opus reticulatum ile yapılmış duvarın devamında bir iki veya birkaç sıra tuğladan yapılmış opus testaceum duvarla ve bu düzenin duvar boyunca yinelenerek opus caementicum’un üzerine kaplanması ile yapılmış duvar tekniğine verilen addır.







Vitruvius’a Göre Tuğla Malzeme

Vitruvius “De Architectura” da tuğla yapımında bazı şartların göz önünde tutulması gerektiğini ve tuğla yapımında kullanılan farklı ölçüleri aktarır. Vitruvius’a göre:

Opus Mixtum Duvar Örnekleri
Tuğla Kumlu veya (deniz)çakıllı kilden yapılmamalıdır. Daha çok beyaz, kalkerli veya kırmızı kilden, hatta iri kaba taneli çakıllı kilden yapılmalıdır.

Tuğlalar düzgün kuruyabilmesi için baharda veya sonbaharda yapılmalıdır.

Üç tür tuğla vardır; Lydia türü 1,5 ayak uzunluğunda 1ayak genişliğindedir, pentadoron beş avuç karelik tuğlanın, tetradoron ise dört avuç karelik tuğlanın adıdır. Kamu binalarında pentadoron, özel mülklerde ise tetradoron kullanılır.

Opus Mixtum
Bir de yarım tuğlalarda vardır bunlar her iki yüzde karşılıklı döşenerek duvarın bağlanmasını sağlamlaştırırlar.

Hiç yorum yok

YORUM BIRAKMAK DÜŞÜNMEK VE PAYLAŞMAK İLE İÇ İÇEDİR. LÜTFEN DÜŞÜNDÜKLERİNİZİ PAYLAŞIN. YORUMLARINIZLA DAHA ÇOK PAYLAŞILALIM.

www.nerdenduydun.com. Blogger tarafından desteklenmektedir.