MATEMATİĞİN KELİME ANLAMINI ÖĞRENDİĞİNİZDE NEDEN SEVİP SEVMEDİĞİNİZİ ÖĞRENECEKSİNİZ.
MATEMATİK HAKKINDA BU BİLGİYİ BİLE BİLMİYORMUŞUZ Kİ MATEMATİĞİ NASIL BİLELİM?
Matematik,eski Yunanca da "ben bilirim, çalışırım, öğrenirim" gibi anlamlara gelen "mathesis" sözcüğü ile şekillenip öğrenmekten hoşlanan anlamına gelen "mathematikos" daha sonra, İngilizce "mathematics" olmuş. Türkçemize de Fransızca "mathématique" den geliyor. "mathématique"nin okunuşu birebir bizde ki "matematik"e denk geliyor.
İşime gelirse bilirim işime gelmezse çamur atarım. |
Matematikle aramı düzeltmeye çalıştığım şu günlerde kafama takılan bu sorunun cevabını bulmak için baya bir araştırma yapmak zorunda kaldım ve adam akıllı bir cevap verebilen bir kişi bile bulamadım benim için kafa karıştıran bu sorunun cevabını yemedim, içmedim, araştırıp bulup sizlerle paylaşmaktan gurur duyuyorum:). Başka hiçbir derdim kalmadı ya onun için bu sorunun cevabı benim için çok önemliydi, neyse bulduk vatana millete ve matematiğe tekrardan hayırlı uğurlu olsun...
Sorunun temeli aslında terimsel karmaşa imiş yani biz matematiksel terimle kendi anladığımız terimi kullanınca sorun varmış gibi görünüyor aslında bu sorun olarak gördüğümüz her şey için geçerli bir mantık var. Bu arada haberiniz olsun aslında sorun olarak görünen her şeyde bizim anlam verdiğimiz şeylerden kaynaklı olduğunu buluyoruz. Bu arada "şey" tdk anlamı olan şey:),bu ifadeler de iyi ki bulunmuş.
İşte bu matematik o kadar karmaşık ki hayatı sorgulatıyor insana |
Nihayetinde başbakanlar bile 360 derece dönmek ile 180 derece dönmek arasında ki farkı bilmiyor. |
Toplama ve çıkarma kurallarının çarpma kurallarından önce bulunmasından kaynaklanan bu durumu matematikçiler kendi aralarında bu şekilde çözmüşler diye düşünüyorum.
Yanda ki karakter kesinlikle Matematik bilmeyen bizleri temsil ediyor |
Matematik bilmeyen bizler ise kural kuraldır, kuralını fazla sorgulamadan denileni yapmakta fayda var:)
Sonuçta dilimizde de öyle değil midir, iki olumsuzluk bildiren ek veya sözcük kullanıldığında cümlenin anlamı olumludur.
Bu yazılanlar yanlış değildir.
Mantıksız hiç değildir.
Son olarak matematik,eski Yunanca da "ben bilirim, çalışırım, öğrenirim" gibi anlamlara gelen "mathesis" sözcüğü ile şekillenip öğrenmekten hoşlanan anlamına gelen "mathematikos" daha sonra, İngilizce "mathematics" olmuş Türkçemize de Fransızca "mathématique" den geliyor. "mathématique"nin okunuşu birebir bizde ki "matematik"e denk geliyor.
Emeğinize sağlık, ancak yazınızda hatalı kısımlar var. Örneğin;
YanıtlaSil" -4 ü -4 ile çarpmak istediğinizde bunu -4'ü dörtkere 4 ile toplamanız demektir" demişsiniz.
Ancak -4'ü 4 kere 4 ile topladığımızda -12 ye ulaşırız.
-4+4=0
0+4=4
4+4=8
8+4=12
o nedenle yukarıdaki ifade yanlıştır.
iki negatifin çarpımının neden pozitif olduğunun (bu bir ispat olmasa da) matematiksel örüntüyle şöyle gösterilebilir:
2 x -3 = -6
1 x -3 = -3
0 x -3 = 0
-1 x -3 = ?
örüntüsünden +3 olduğu görülebilir.
Bu güzel yorum için teşekküler. Orada demek istediğim aslında şu cümle ile özetleniyor ama siz biraz daha açarak netleştirmişsiniz. "Toplama ve çıkarma kurallarının çarpma kurallarından önce bulunmasından kaynaklanan bu durumu matematikçiler kendi aralarında bu şekilde çözmüşler. " işin gerçeği benim ki de kendimce bulduğum bir çözümdü:)
Sil