AYRICA GOOGLE SAYFASI AÇMANIZA GEREK YOK. GOOGLE ARAMALARINIZI BURADAN YAPABİLİRSİNİZ.!

TANITIMLAR

21 Aralık 2011 Çarşamba

KAYIP NUFUS CÜZDANI NASIL ÇIKARTILIR?

İki gün önce sevgili eşimin cüzdanı işyerinde çalındı,haliyle kimlik,ehliyet,banka kartları,kredi kartları,ona yazdığım küçük notlar,resimler ve para insanlıktan nasibini alamamış sıfatsız varlıklar tarafından hiç edilmiştir. 


Buraya kadar olağan bir hırsızlık cüzdan çalınıyor,giden gidiyor tamam diyorsun hemen karakola gidip tutanak tutturmak istiyorsun,polislere durumu anlatıp ifade veriyorsun ama onlar şimdilik seni yarım kulak dinliyor sonra koştura koştura dükkana gidiyorsun çünkü polisler olay yerini görmek istiyorlar,sende onları oraya götürüyorsun seni daha önce yarım kulak dinledikleri için iş yerinde kamera olmadığını ve çalan kişinin sadece eş galini bildiğini oraya gelince anlıyorlar daha sonra biz onlardan herhangi bir tutanak beklerken onlar
bize akıl vermeye başlıyor gayet iyi niyetliler,sıcak kanlılar,bir şey olmaz hemen gidin nüfus müdürlüğüne oradan 50 liraya nüfus cüzdanınızı çıkartırsınız ehliyetinizi de trafikten alırsınız. ;Teşekkür ediyoruz ama inatla soruyoruz bir tutanak belgesi verseniz,onlarda rica ediyor ama yok gerek diyorlar... 

Sabah oluyor işi bırakamıyorsun ertesi gün neyse bir şekilde ayarlama ile çıkıyorsun fotoğraf çekiliyorsun nüfus cüzdanı için arkasından sohbetler başlıyor gittiğin yerde canın yanmış ya herkes ile paylaşıyorsun,eee tabiiki onlarında başına gelmiş bu olaylar senden tecrübeliler hemen diyorlar ki polis tutanağın varsa nüfus cüzdanını yenilerken para almazlar siz en iyisi gidin tutanağınızı alın. Bizde bunun üzerine tekrar polis karakoluna gidiyoruz ve oradaki iyi niyetli polis memuru yasanın değiştiğini görüntü olmaz ise veya ismen kimin yaptığını bilmez isen tutanak tutmuyorlarmış ya memur bey nasıl olur yolda gasp edilsek kamera yok kim yaptı bilmiyoruz bu iş nasıl olacak diyoruz ama iyi niyetli polis memuru, yok efenim olmazmış,sarı çizmeli memet ağaymış,kendi oğlununda başına gelmiş paşa paşa ödemiş derken bizi ikna edip yolladı.Bizde paşa paşa nüfus müdürlüğünün yolunu tuttuk bu arada yakın yerler zannetmeyin,bir uçtan öbür uca gidiyoruz. neyse ne efendim çıktık kaymakamlık nüfus müdürlüğüne çalındı dedik,der demez tutanak var mı yoksa 50.25 tl cezası var deyince bizde yukarıda başımıza gelenleri anlattık,anlatınca da olay iyice tam Türkiyelik hal almaya başladı. Meğersem polisler bunu vermek zorundaymışlar,kişinin ifadesini alıp,olay yerine bakıp varsa görüntüler yoksa krokilerle raporunu tutup tutanağı vermesi gerekirken(içim daralıyor bunları yazarken) bize iyi niyetleri ile vermemişler. Nüfus müdürlüğünde ki şef bu durumu sulh hukuk mahkemesine bir dilekçe ile 15 gün için de başımızdan geçtiği şekilde yazarak itiraz edebileceğimizi ve bu şekilde hakim kararına göre bu ücreti ödemeye bileceğimizi söyledi.

İşte durum kısaca bu şekilde yarın sabah ilk işimiz bu dilekçeyi vermek olacak ve sonra bekleyeceğiz,bakalım...

Bu yazıyı yazarken aslında ağzıma gelen küfürleri savurmak ve yazmak istedim. Kendime hakim oldum bu şekilde çıktı.Suçlunun kim olduğu belli olgunlaşma sürecinde olan insanlık,belki birkaç yüzyıl daha bu şekilde yaşayacağız ama sonunda kamil olmayı öğreneceğiz.

Ben yine sakin olayım ve kayıp,çalıntı durumlarında hem nüfus cüzdanı hemde ehliyet için yapılması gerekenleri sizlerle paylaşayım.


 
NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KAYIP NÜFUS CÜZDANI NASIL ÇIKARTILIR?
Eğer ikamet ettiğiniz şehirde olmuş ise çalıntı durumu bağlı bulunduğunuz yani ikamet adresinizin bulunduğu kaymakamlıkta bulunan nüfus müdürlüklerine başvuru yapmak zorundasınız.
Eğer nüfus cüzdanı; doğal afetler, gasp,hırsızlık, terör gibi nedenlerden dolayı kayıp ise para cezası  uygulanmaması için emniyetten veya ilgili makamlardan gerekli belgelerin alınması gerekmektedir. "Eğer nüfus  cüzdanı yok ise, kayıp işlemi gereğince 2011 yılı harç kanuna göre 50.25 TL para cezası vardır."

Son altı ay içinde çekilmiş 2 adet fotoğraf

Muhtarlıktan Nüfus cüzdanı talep formu.



NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KAYIP NUFUS CÜZDANI NASIL  ÇIKARTILIR? için ayrıca birde flash ile animasyon hazırlamış oradaki tutarın eski olması haricinde 2011 yılı için yapılması  gereken her şey aynıdır. İzlemek isterseniz bağlantıyı tıklamanız yeterlidir. http://www.nvi.gov.tr/Files/Flash/seslikayip.swf
İşte okuduğunuz üzere bu kadar basit bir olay iş yapmayı bilmeyenler tarafından ne hale geliyor.

Yeniden ehliyet çıkarmak için yapılması ve hazır edilmesi gereken belgeler

Eğer bu belgeleri hazır edip, emniyet müdürlüğüne giderseniz, emin olun işinizi çok kısa sürede halledebilirsiniz.
  1. Trafik Tescil Şube Müdürlüğüne hitaben yazılmış dilekçe.
  2. Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi (2 Adet)
  3. Kaybolan sürücü belgesinde mevcut değil ise, kan grubu belgesi
  4. Üç (3) adet fotoğraf
  5. Sürücü belgesi kart ücreti 62.00 TL
Yukarıdaki dokümanların hazır edilmesi gerektiği belirtiliyor.
  1. Trafik Tescil Şube Müdürlüğüne hitaben yazılmış dilekçeyi oradan veriyorlar. Boşlukları dolduruyorsunuz.
  2. Nüfus cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi yeterli oluyor. Ancak nüfus cüzdanı aslı olmadan işlem yapamazsınız.
  3. Kaybolan sürücü belgesinde mevcut değil ise, kan grubu belgesi gerekiyor. Eğer ehliyetiniz çok eski değilse, zaten ehliyet alırken kan grubunuz da sağlık muayenesinde tespit ediliyordu diye hatırlıyorum. Ben 2002 yılında almıştım ehliyetimi ve üzerinde kan grubu yer alıyordu. O nedenle bu belgeye gereksinim kalmadı.
  4. Üç (3) adet fotoğraf deniyor ancak 2 adet fotoğraf yetiyor.
  5. Sürücü belgesi kart ücreti 62.00 TL denildiği gibi. Bunu da işlem esnasında sizden alıyorlar. Yani bu ödemeyi, yeniden çıkacak ehliyetinizi teslim alırken yapmıyorsunuz.
  6. Tüm listeye ek olarak ve tek zaman alabilecek uygulama olan; parmak izi alma işlemi, yoğunluğa göre biraz vakit alabiliyor.
  7. Ehliyeti kaybetmenin bir cezası bulunmuyor. Sadece kart ücreti ödüyorsunuz.
  8. Gazeteye kayıp ilanı vermeniz gerekmiyor
 www.dmry.net/ehliyetimi-kaybettim-ne-yapmaliyim/
Biz daha ehliyet için başvurmadık ama onunla ilgili yaşadıklarımızı da sizlerle paylaşacağıma emin olabilirsiniz.
Gerek kalmadı ehliyete çünkü cüzdan boş şekilde karakola teslim edilmiş iki ay sonra:)
Bu arada mahkeme bizi suçlu buldu, çünkü nüfus cüzdanında kayıp yazıyormuş, o yüzden de delil olarak kullanmışlar  yeni aldığımız nüfus cüzdanını bununla ilgili detayları okumak isterseniz buyurun buradan devam edin

Düşünmek ve Paylaşmak Dileğiyle...

2 yorum :

  1. sizi çok iyi anlıyorum bir hafta once cuzdanımı kaybettım ve o gunu emnıyete gıttım ve benı karakola yonlendırdıler karakola gıttım durumu anlattım sadece bı kagıda not alıp telefoonumu yazdılar ehlıyet gelırse bana ulaşcaklarmış. bı tutanak veya bıldırdığıme dair bı evrak ıstedık oyle bişeye gerek yok dedıler ama olurmu ya bı durum olursa dedım 'o filmlerde olur' dediler ve sonra ıkı kere daha gıttım ıkısındede aynısını soyleyıp vermedıler ve oldukça ukala bı tavırla. trafık şubesınede gıtmıştım daha onceden ne yapmam gerektığını soyledım çıkartmak için gereklı evrakları soyledı şimdi çıkarmayacağımı soyledım yanımda ucretı odeyecek para yoktu. onlarda bişey demedıler demedılerkı gel bıldır dıye. aradan 4 5 gun geçtı bu konu hep benı rahatsız ettı tekrar trafığe gıttım ordakı bı memura anlattım 'olurmu oyle şey yarın gel bıldır tabı ne olur ne olmaz dedı' bı gun sonra gıttım kımlık kopısı fotokopısı uzerıne yazıyı yazdı ımzalattı tamam gıdebılırsın dedı. artık sınırden delirdim gozunun içine baktım banada bı yazılı kagıt vercekmı dıye tekrardan gıdebılırsın dedı.
    yanı bıldırımı yaptım ama ya olduda onu işleme almadı veya o belge kayboldu ben bunu ıspat nasıl edecem. bankaya para yatırırız ve dekont alırız buda aynı şeydır bence defalarca anlatmama ragmen bu durumu anlamadırlar. benım guzel ulkemın polisi bunu yaparsa dışardakı vatandaş ne yapsın. bız ne zaman akıllanacaz işimizi doğru yapacaz. hepımız için dua edıyorum:) selamlar saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için çok teşekkürler.
      Malesef bizlerin başına gelen kurunun yanında yaşında yanma olayı ve en önemlisi yasalarımızda olan "her türk vatandaşı yasalrı bilmek zorundadır bilmememek mazeret değildir" olayı eğer bu yasa değişmez ise işte bu yüzden de bizler çok basit olaylarda haklı olsak bile haksız duruma düşeceğiz. En güzeli bir bilene danışmalı durumuna bir müddet daha devam etmek gerek. Bu tavsiyeyi yazarken bile elim titriyor ama yazıda dediğim gibi yavaş yaaş bizde düzeleceğiz.
      Saygılar bizden

      düşünmek ve Paylaşmak dileğiyle...

      Sil

YORUM BIRAKMAK DÜŞÜNMEK VE PAYLAŞMAK İLE İÇ İÇEDİR. LÜTFEN DÜŞÜNDÜKLERİNİZİ PAYLAŞIN. YORUMLARINIZLA DAHA ÇOK PAYLAŞILALIM.

İletişim

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Düşünmek Ve Paylaşmak Alexa Sıralaması