Header Ads


DÜŞÜK İNTERNET HIZI İLE VİDEO NASIL İZLENİR RESİMLİ ANLATIM



Bugün bulduğumuz bir uygulamayı sizlerle paylaşalım istedik. 
3g modeminiz var hattınızda var, ama hız problemleri, kota sıkıntısı derken bilgisayardan ne film, ne klip, ne televizyon seyredemiyorsunuz. 
İşte bu uygulama size bunları yaptırma imkanı sağlayacak rtsp, rtp, mms denilen bir dosya biçimi varmış. Bu cep telefonlarından mobil tv, mobil youtube gibi görsel dosyaları daha küçük boyutlarda hızınız 56k bile olsa izleyebilecek şekilde sıkıştırarak izlemenizi sağlayan bir teknolojiymiş. 



Detayları çok da önemli değil, boyut değil işlev espirisini yapmadan da duramayacağız, neyse bu uygulama işte bu rtp, rtps denilen dosya uzantılarını açıyor ve böylece internetniz artık sizi daha çok keyiflendirecek çünkü televizyon seyredebilir, kaçırdığınız dizilere bakabilir, beğendiğiniz klipleri veya dünyada meşhur olmuş video görüntülerini seyredebilirsiniz.

Gelelim kota olayına diyelim 500 mb kotanız var o zaman yaklaşık 1 saat uzunluğunda 10 tane video izleyebilirsiniz. Bu da yüzün üzerinde video klibi demek oluyor. Tabi ki yine kontrolü elden bırakmamak lazım çünkü  o sırada bilgisayar güncellemeleri, sayfa gezinmeleri derken kota uçup gidebilir sonrada söylemediniz, yazmadınız demeyin.

Bu konuda vodafone cepnet tarifeleri harika diyebiliriz. Bağlantıya tıklayarak daha önce yazdığım yazımızı okuyup detaylı bilgi alabilirsiniz. Belli bir kotadan sonra sınırsız internet erşimi var hız 64k lara kadar düşse de bu uygulama için sorun değil. Gayet akıcı bir şekilde televizyon, dizi, video klip izliyebilirsiniz. Radyo dinleyebilirsiniz tek eksik yanı görüntü ve ses kalitesi izlenmelik ve dinlenmelik.




Gelelim uygulamamızın adına, çoğunuz biliyorsunuzdur kesin VLC Media Player daha önce sıklıkla kullandığım bu program daha sonraları GOM Player'a geçmemden dolayı bırakmıştım ama tekrar gönlümü fethetti. Programı kendi orjinal sitesinden yükleyebilirsiniz yüklemek için tıklayın.

Kurulumu gayet basittir. Herhangi bir program yükler gibi yüklüyorsunuz hepsi o kadar. Daha sonra ise VLC Media Player'ı başlatıyorsunuz ve bundan sonrasını resimli anlatıyorum.
1-VLC Media Player da Ortam sekmesine gelip Ağ Akışı Aç sekmesini tıklıyoruz.


2-Ben Mobil youtube örneğini veriyorum rtp dosyası için. Leyla ile Mecnun dizisini buldum. Resmin üzerine geldim fare ile sağ tuş yaptım ve bağlantı konumunu kopyala dedim. İE de kısayolu kopyala seçeneğini işaretleyin.







3-VLC Media Player da Bir ağ Adı veya internet adresi yazan yere kopyaladığım adresi yapıştırdım.

4- Son olarak oynat tuşuna basın ve bir kaç saniye sonra diziyi izlemeye başlayın.
5-Görüntü kalitesi çok iyi olmasa da seyredilebilir düzeyde. Boyut ayarlamasını VLC playerin köşelerine fareyi getirerek ayarlama yapabilirsiniz.
Son olarak ulaşabileceğiniz siteleri  google amcaya mobil tv , rtp, rtps, mobile video klip, mobil dizi izle,RTSP ADRESLERİ, gibi arama kelimeleri yazın o zaten size bir ton sayfa açar. Yalnız tvlerde ben çok verim alamadım ama youtube mobil gayet iyi ve her şeye yetiyor:)
Ben yinede yazayım
Mobil Youtube


Evet artık bir şeyler izlemek için hızlı bir internet bağlantısını ihtiyacımız kalmadı. Gönül isterdi ki 21. yy da artık teknolojiye ulaşmak için çok paralar vermeyelim ama maalesef sistem daha sosyal paylaşımı sadece internette yaptırıyor. 

11 12 2012 12:02 güncelleme 16.02.2017

9 yorum:

  1. Teşekkür ederim çok yardımcı oldun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. resimler google amcanın azizliğine uğramış bir ara düzenleyeyim daha fazla yardımcı olayım.
      Düşünmek ve Paylaşmak dileğiyle...

      Sil
  2. eline sağlık kardeşim güzel anlatım olmuş

    YanıtlaSil
  3. Android için yokmu bu uygulamadan

    YanıtlaSil
  4. Vlc media player olarak aratın bulursunuz

    YanıtlaSil
  5. Ya yapamadim ben yardimvi olsun birii

    YanıtlaSil

YORUM BIRAKMAK DÜŞÜNMEK VE PAYLAŞMAK İLE İÇ İÇEDİR. LÜTFEN DÜŞÜNDÜKLERİNİZİ PAYLAŞIN. YORUMLARINIZLA DAHA ÇOK PAYLAŞILALIM.

www.nerdenduydun.com. Blogger tarafından desteklenmektedir.