Header Ads


EVRİM SÜRECİNDE BİR ADIM ÖNDE OLMAK...

İnsanlar birbirlerinden farklı sürelerde evrimleşmektedir. Günümüzde bu farklar bariz bir şekilde ortaya çıkmaktadır. Bu ayrımı yapabilmek için belli noktalara bakmak yeterlidir. Bir insanın sosyal davranışları onun evrim sürecini belli eder ve bakılacak ilk nokta burasıdır. 

Sosyal davranışları, sorumluluk bilinci ile hareket halinde ve yapıcı kararlar ile destekleniyorsa evrim sürecinde bir adım önde olduğunu kabul edebilirsiniz. bu durum gelir seviyesi ile eşit gitmemektedir. Sosyal davranışlarda olumlu olmak ve yapıcı davranışlarda bulunmak için zenginlik yeterli bir kriter değildir. Bu zenginlik yaşam şekline yerleşmeye başlar ise etkili olmaktadır ve belli bir süre sonra genler yoluyla varislere yani bir sonraki kuşaklara aktarılmaktadır. İşte burada zengin olmayan ama kendinden önceki nesillerden gelen yerleşmiş yaşam şekilleri olan insanlar şu an dünyada ki en sıkıntıda ki insan grubuna girmektedir. 



Bu insanlar daha önce evrim sürecinin bir sonraki adımında olmasına rağmen yaşadığı dünya koşullarında onunla aynı süreç içinde olmayan çoğunlukla çatışmak zorunda kalıyor. Hele birde az gelişmiş bir toplum içinde yasaklar, mahalle baskıları, hurafeler, bilim ve teknolojide eksikliği fazla olan toplumlarda yaşayanlar çok daha fazla sıkıntı çekmektedirler. Çünkü onlara göre saygı ve sevgi çerçevesinde olması gereken durumlar karşı tarafın daha önce yaşamadığı duygulardan dolayı ortaya çıkan korkularını ya da o durumdan elde etmesi gereken çıkarların elden gitmesine sebep olacağından yasaklamalara ve hurafelere izin verecektir. 


Evrim sürecinin bir adım ilerisinde bulunan insan için ise özgürlüğünün bir adım daha kısıtlanması demek olacaktır. O sosyal yaşantısı içinde kimseye zarar vermeden olumlu yaşamaya çalışırken bir adım geride olanlar onu tehdit olarak algılayacaktır. Bu tehditi ortadan kaldırmak için ise yalan, iki yüzlülük adına ne var ise kullanacaktır bir adım önde olan ise bu davranışları gururuna yediremediği için hep bu savaşa yenik başlayacaktır.
İşte bu yüzdendir ki az gelişmiş ülkelerde insanlar yasaklamalardan mutlu olurken evrim sürecinde bir adım önde olan maddi anlamda kısıtlı gruplar hep sıkıntı çekmeye devam edeceklerdir. Çocuklarda ölecektir, terörist bile denilecektir. Ekmek almaya giderken, topun peşinde koşarken, eline sıkıştırılmış taşı atarken...

Düşünmek ve Paylaşmak Dileğiyle...

2 yorum:

  1. maalesef bu evrimini tamamlayamamış insan güruhu. akademik kariyer yapıp ilkel düşünceleri bile savunabiliyor. evrim nedir bilmeden kutsal nedenlelere sığınıp. bilimin ışığını reddediyor. inancını bilime yaklaştırmaktansa bilimi inancına yaklaştırmaya çalışıyor.
    15 yaşında bir çocuk ölüyor. hala kendilerine cinayetin haklı bir nedeni olduğuna inandırmaya çalışıyor. düşünmek ve paylaşmak dileğiyle
    (ULAŞ)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir konuya dikkat çekmişsiniz, sizin yazdığınız yorum yukarıda yazdıklarımı tamamlar nitelikte olmuş. Eğitim ve öğretim alanında evrim sürecinde bir adım geride olanlar zaten 21.yy'ın nimetlerinden faydalandırtmıyorlar. Bir adım geride olan egosu yüzünden çıkarcı zihniyeti devam ediyor ve daha kötüsü bunu yayıyor.
      Düşünmek ve Paylaşmak Dileğiyle...

      Sil

YORUM BIRAKMAK DÜŞÜNMEK VE PAYLAŞMAK İLE İÇ İÇEDİR. LÜTFEN DÜŞÜNDÜKLERİNİZİ PAYLAŞIN. YORUMLARINIZLA DAHA ÇOK PAYLAŞILALIM.

www.nerdenduydun.com. Blogger tarafından desteklenmektedir.