Header Ads

NAVİGASYON PROGRAMLARINI KULLANIRKEN DİKKAT ETMEMİZ GEREKENLER.

İster Google Navigasyon olsun ister Yandex Navigasyon olsun bu programlar hayatımız için büyük kolaylıklar getirmiştir. Bu durum kesinlikle yadsınamaz ama tamamen acemi iseniz bu yardımcı programlar bile bazı zamanlar sizi yanlış yönlendirebiliyor. Özellikle hızlı karar almanız gereken durumlarda bir anlık dalgınlığınız ile ya kısa diye abuk sabuk yollara giriyorsunuz ya da fazladan cebinizden  yarım depodan fazla yakıt parası çıkıyor ve bu çıkan para kesinlikle size ne vakit nede yakıt olarak geri dönüyor.

Google Haritalar üzerinde Küçük Bir İnceleme
Bu duruma örnek olarak ise aşağıda başımıza gelen olayı sizlerle paylaşıyoruz.
Gece yarısı alelacele İstanbul'dan çıkmak için güzergahı girdiğimizde en hızlı rotaya tıklayarak yola çıktık. Kocaeli'nden çıkacağımız düşünürken Navigasyon bizi Osmangazi köprüsüne yönlendirdi bizde acelemiz olduğundan deneyelim dedik.
İstanbul-Eskişehir, arasında yolculuk yapmak istedik  ama yol güzergahını tam olarak bilmediğimiz için  Google Navigasyondan faydalanarak  bu güzergaha gitmek istediğimizi yazdığımız zaman bize en hızlı rota olarak karşımıza çıkan rota vakit nakittir sözünü yalanlayan rota oldu çünkü o rotada nakit olarak yaklaşık 100 liramız cebimizden çıkmıştır ve bize faydası ise en fazla yarım saat olmuştur. 



Osmangazi Köprüsüne 90 lira peşin olarak verdik (bu arada yeni zamlar ile 105 lira olmuş en son reklamlarda 65 lira diyorlar) ardından paralı yola tekrar soktu orada da yaklaşık 12 lira HGS limitimizden düştük. Böylelikle yarım depo yakıt paramızı bu şekilde harcayarak başımızın gözümüzün sadakası olsun  sağ salim geldik ya polyanacılığıyla bilincimizin en alt katmanlarına gömmeye çalıştık başarılı olduk mu? Olamamışız ki burada paylaşıyoruz.
ARAÇ SINIFI​                 ​       OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ ÜCRET TARİFESİ (TL)​ 2017
1​                                                           65.65
2​                                                         105.05
​3​                                                         124.70
​4​                                                         165.40
​5​                                                         208.75
​6​                                                           45.95
  
            * Ücretlere KDV dahildir.
Güncel Geçiş Ücretleri Sorgulama için KGM nin Otoyol Ücret Sorgulama ya da Otoyol ve Köprü Geçiş Ücretleri sayfalarını ziyaret edebilirsiniz

Neyse bu durumdan feyz alınması gereken noktaları sizlerle paylaşarak belki reklam geliri elde edebiliriz umudu ile burada paylaşma kararı aldık. İlk önce bize faydası olması daha sonrada siz okuyanlara faydası olması dileğiyle yazımızı paylaşıyoruz bu arada dikkat çekici olsun diye de başlığı abarttım haberiniz olsun. NAVİGASYON KULLANIRKEN BUNLARA DİKKAT ETMEZSENİZ CEBİNİZDEN YARIM DEPO YAKIT PARASI ÇIKABİLİR.


Şimdi Navigasyon programlarında sağlıklı yol tarifi alabilmeniz için püf noktalarını sizinle paylaşıyoruz.

Yandex Navigasyon
1.Zaman olarak en  hızlı rota her zaman en kısa olan rota değildir. Aynı zamanda km olarak en kısa rota da en hızlı rota değildir. Bu sorun ise, navigsayonların en büyük çelişkisidir. Size birçok alternatif sunar ve sizin yolu bilmediğinizi değilde çok iyi biliyormuşsunuz gibi davranma çelişkisidir. Olayı örnekler eşliğinde inceleyelim.


Güzergah İstanbul-Eskişehir
En hızlı güzergah olarak karşımıza çıkan bu güzergah gerçekten hızlı ama sorunu şu: İstanbul'dan çıktığınızda paralı yollar ile birlikte cebinizden çıkacak para 130 lira civarında Navigasyon amcalarımız veya teyzelerimiz bunu bu güzergahta paralı geçişler vardır olarak uyarmaktadır ama rakam yoktur buyurun bu bilgi de bizim size kıyağımız olsun 130 gayme arkadaşlar.. 301 Km ortalama bu yolda 110 km yapabilirsiniz ama İnegöl ve Bozüyük girişlerinde tabelalara dikkat etmez iseniz bu 110 km size yeni zamlarla beraber 427 TL ve katı olarak  ekleyebilir. Yol güzergahı İnegöl'e kadar Otoban İnegöl'den itibaren duble yol olarak çıkmaktadır. İnegöl merkezde yol yapım çalışması yüzünden yaklaşık 2 km hızınız yavaşlar ama bir yıl içinde bu durum biter gibi yani yazımızı 2017 den sonra okuyorsanız o yol düzelmiştir. Hava ve yol koşulları uygun ise  toplam süre 3 saat 43 dakika dese de 2 saat 45 dakika da Eskişehir'e varırsınız. İşte Bu yol kesinlikle dikkat etmeniz gereken güzergah olarak karşımıza çıkmaktadır arkadaşlar Navigasyon burada inanın bizi öpüyor. Osmangazi Köprüsü ve Paralı Otaban çıkışı parası ki bu konuda ilginçtir köprü geçiş ücreti az göstersin diye köprüden hemen sonra alınan ikinci bir ücrettir haberiniz olsun. Bu güzergah artık bizim bolca karşımıza çıkacak haberiniz olsun özellikle Bursa kısmına kadar güney batı güzergahı için en hızlı ve kısa yol olarak karşımıza çıkacaktır. Bununla ilgili yazımızı sonra paylaşırız.
İstanbul-Eskişehir Yol güzergahı Osmangazi Köprüsü üzerinden.

İstanbul-Eskişehir Yol güzergahı Osmangazi Köprüsü üstünden İznik Gölü çevresinden: Bu güzergah ise km olarak en kısa fakat zaman olarak hem uzun hem masraflı hem de sıkıntılı bir rotadır. Fakat benim param çok zamanım da çok ayrıca off road severim derseniz manzara açısından bu yolu tavsiye ederim sonuçta İznik gölü ve İznik kesinlikle görülmelidir ama Navigsayonda bu yol kısa diye kullanılmamalıdır çünkü İznik merkezden sonra Bilecik Osmaneli'ye kadar bildiğiniz tek yönlü kırsal kasaba yolu kullanılıyor hem tehlikeli hemde baya yavaş bir yolculuk sizi bekler.




İstanbul-Eskişehir Yol güzergahı Osmangazi Köprüsü üzerinden. İznik Gölü çevresinden

Son olarak en uzun görünen güzergah ise kesinlikle en uygun, en güvenli ve en hızlı güzergahtır. Peki bu Navigasyon programları bunu neden bize belirtemiyor dersek sebebi eksik yorumlardır. bu yolu navigasyon ile kullanan kişiler bu yolun durumu ile ilgili yorum yapmadığı sürece bu durum böyle devam edecektir. Sapanca çıkışına kadar otobandan giderseniz ve ondan sonra ise gayet temiz ve yoğun olmayan duble yol sizi karşılar Bozüyük girişi ve çıkışı ile Eskişehir girişinde de sabit radarları vardır tabelalara dikkat ettiğiniz sürece sıkıntı yaşamazsınız.
İstanbul-Eskişehir Yol güzergahı kullanılması gereken en mantıklı güzergah.


2. dikkat edeceğimiz konu kesinlikle haritayı büyütmek olacaktır eğer haritayı büyütmez iseniz gireceğiniz yol yol olmayabilir ya da bir bakmışsınız köy yolunun içine girmişsinizdir. Haritayı büyütmeden yollara tam bakmadan rotanızı ayarlamayın.

3. dikkat edeceğimiz konu yola çıkmadan önce çevrim dışı alanları kaydetmek lazım çünkü yol üzerinde bir bakmışsınız interneti bırakın telefon şebekesi bile çekmiyor hatta abartalım bir bakmışsınız acil çağrı bile yok bu yüzden güzergahı gidiyormuşsunuz gibi takip edin zaten navigasyon sizi uyaracaktır yükleme ile ilgili çevrimdışı alanlar vardır diye.


4.dikkat edeceğimiz konu en başta yazdığımız anımızda var ama burada da netleştirmek lazım. Ücretli yollara kesinlikle dikkat etmelisiniz aksi taktirde plakanıza sürpriz rakamlar yansıyabilir hoş son dönemde hatalı geçişler artık kamera ile plaka eşleşmesine bakılarak düzeltiliyor ama yine de ne kadar ödemeniz gerekeceğini önceden bilmekte işe yarar. Sorgulama için KGM nin Otoyol Ücret Sorgulama ya da Otoyol ve Köprü Geçiş Ücretleri sayfalarını ziyaret edebilirsiniz

5. ve son olarak navigasyon açıkken şarjınıza çok güvenmeyin çünkü Navigasyon Telefonunuzun şarjını inanılmaz derecede çabuk tüketiyor bu yüzden ya araç şarj kitiniz olsun yada en az 10000 mah lık tam dolu bir powerbank yoksa yolu bulacağım derken tüm iletişim kanalınızı kaybetmeyin.
BU ARADA KOCAMAN HARFLER İLE YAZMAKTA FAYDA VAR LÜTFEN ARACINIZA TELEFON İÇİN BLUETOOTH SETİ ALINIZ BİLİYORSUNUZ Kİ TRAFİKTE ARTIK EN BÜYÜK TEHLİKE CEP TELEFONU İLE KONUŞMAKTIR. NAVİGASYON KULLANIRKEN DE GÖZÜNÜZ DAİMA YOLDA OLSUN.

Herkese iyi yolculuklar kazasız belasız sürüşler diliyoruz.


Hiç yorum yok

YORUM BIRAKMAK DÜŞÜNMEK VE PAYLAŞMAK İLE İÇ İÇEDİR. LÜTFEN DÜŞÜNDÜKLERİNİZİ PAYLAŞIN. YORUMLARINIZLA DAHA ÇOK PAYLAŞILALIM.

www.nerdenduydun.com. Blogger tarafından desteklenmektedir.