Header Ads


KIST ÜCRET NEDİR ? Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği'nde Değişiklik

 5/3/2012-Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği'nde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Taslağı 04.04.2012 tarihine kadar kamuoyu görüşüne açılmıştır. Bende okudum bu teklifi ve kendi tekliflerimi görüş forumun yazarak gönderdim. Bu taslak neleri içeriyor derseniz.

Kıst Ücret: Elektronik haberleşme hizmetinin sunumunun öngörüldüğü süreden daha kısa süreli kullanımı halinde; hizmetten faydalanılan gün sayısı, kullanılan dakika, veri, vb. ile orantılı olarak hesaplanan tahakkuka esas ücreti,”  bu sayede tüketici kullandığı süre ve miktardan sorumlu olacak.20 saniye kullanıma 1 dakika uygulanamayacak şeklinde anlaşılabilir. Basından ençok bu şekli ile yer bulacak olan bu tasarı aslında beraberinde birçok tüketici hakkı üzerinde de olumlu değişiklikler yapmaktadır. Bunlardan bazıları şunlardır.


Özürlü, yaşlı ve sosyal açıdan korunmaya muhtaç kesimlerin teknolojik imkanlar dahilinde özel ihtiyaçlarının dikkate alınmasını talep etme hakkı,”

Acil yardım çağrı hizmetleri hakkında bilgilendirilme ve bu hizmetlere arama, kısa mesaj gibi yöntemlerle ücretsiz olarak erişebilme hakkı,” 

Abonelere sunulan hizmet için uygulanacak tarifeler konusunda açık, detaylı ve güncel bilgilere erişebilme hakkı ile tarifelerdeki değişiklikler yürürlüğe girmeden en az bir ay önce bilgilendirilme hakkı, 

Abonelerin katma değerli elektronik haberleşme hizmetleri de dâhil olmak üzere kısa mesaj, çağrı merkezi, internet ve benzeri yöntemlerle katıldıkları kampanya, tarife kapsamındaki tüm hizmetlerden başvurduğu yöntem ya da basit bir yöntem ile vazgeçme hakkı,”

 

Benim Taslağın Geneli Üzerindeki Görüş ve Değerlendirme 

Taslağın genelinde işletmecilere açık bırakılan noktalar bulunmakta. Özürlü ve yaşlılar için yapılan değişiklikler yerinde olmuş. 
Benim Teklifim
Müşteri kayıt sisteminde arşivlemeyi kolaylaştırmalı ve tüketiciye ne zaman nerede hangi numarayla aradınız soruları yerine kimlik numarası istenmeli ve arşivlenme daha sonra ki sorunların hızlı çözümü için bu şekilde yapılması sağlanmalıdır.
Güncellemeler ve fiyatlandırmalarla ilgili daha net maddeler olması tüketici lehine olacaktır. İşletmecilerin örnekli açıklmalar yapması sağlanmalıdır. 35 tl lik bir tarife de 10 dakika tarife aşımında kaç lira fatura ödeyeceği gibi…
          Fesih işleminden sonra işletmeci geri kalan alacakları için abonelere en geç üç ay içerisinde son fatura gönderebilir.” Önceki dönemlere ait ödenmemiş borç tutarı,” sisteme kayıtlı bütün iletişim kanallarına bildirilmek zorunda ve bu ileitşim kanallarını sözleşme içinde olması sağlanmadır.
 
Sizlerde görüşte bulunabilir,teklif sunabilirsiniz. Görüş bildirme bağlantısı için tıklayın.
Düşünmek ve Paylaşmak Dileğiyle

Hiç yorum yok

YORUM BIRAKMAK DÜŞÜNMEK VE PAYLAŞMAK İLE İÇ İÇEDİR. LÜTFEN DÜŞÜNDÜKLERİNİZİ PAYLAŞIN. YORUMLARINIZLA DAHA ÇOK PAYLAŞILALIM.

www.nerdenduydun.com. Blogger tarafından desteklenmektedir.