Header Ads


ÇALIŞAN İNSANLARIN İLÇESİ: BOZÜYÜK

Bozüyük'ü yeni cittaslow ilan ettim..        
      Ben Bozüyük'e yeni geldim.Kızım eşiyle görev icabı buraya yerleşti.Bir de torun olunca Bozüyük yeni mekanımız oldu çıktı.
      Buralara  bahar biraz geç geliyor.Daha önce kış aylarında gelmiştim.Havalar soğuk, kar var da onun için insanlar evlerine çekilmiş sanıyordum.Bu sefer gelişim bahar aylarına denk geldi.Güneşli havada herkes kendini sokağa atar sandım ama gene çıt yok ortalıkta.Yahu buranın nüfusu neredeyse yetmiş bin.Nerede bu insanlar.Caddede çocuk bile yok doğru dürüst.Sabah kalkıp balkona çıkıyorum sadece kuş sesleri.Kedi ,köpek falan da yok ses üretecek.Önceleri sıkıcı geldi ama sonra sonra bu sükuneti sevmeye başladım nedense.Sanırım büyük şehirlerin karmaşasına ,gürültüsüne alışmışız ya aranıyoruz.
Bozüyük manzarası

   Burada iş alanı geniş .Fabrikalar çalışmaya gayret ediyor.İnsanlar da yediden yetmişe bir şeyler üretiyor.Emekli olup ta bir kenara çekileyim gibi bir düşünce yapısında değiller.Bahçesi olan bahçesiyle ilgileniyor,üretip satan da var.Kadınlar iş yaşamının tam içinde.Sokaktaki seyyar satıcılar bile bayan.Herkes ama herkes çalışıyor .Hal böyle olunca da ortalıkta kimseler yok.Ama insanların alışverişe falan da mı vakti yok ki.Şimdilik esnaf la sohbetlerimden anladığım ekonomi orta şeker her yerde olduğu gibi.Ama sakinler sıcak ,konuksever.
   Bana bazen otuz ,kırk yıl önceki İstanbul'u hatırlatıyor manzara. Zira gökyüzü hala görünüyor. Binalar taş çatlasa beş katlı. Kırmızı kiremitli şirin ,minik ,bahçeli evlerin arasından yükselen minareler ,şehri çevreleyen dağlar ilk okulda yaptığımız manzara resimlerini anımsatıyor insana .Demek betona kurban verilmemiş köşeler var hala memlekette.
  Hız isteyene yakında yüksek hızlı tren müjdesi de geldi.Ankara bir saat,İstanbul bir buçuk.Çevrede piknik alanları,su kenarları. Zira bu büyük ilçe öyle bir noktada ki Marmara ,Karadeniz,İç Anadolu ve Ege bölgelerinin kesişme noktası .
Üretken ama sakin şehir Bozüyük.İnsanlar üretebildiği için güvenli ,sakin.Sizi de bekleriz.Kalın sağlıcakla

Berrince...

Hiç yorum yok

YORUM BIRAKMAK DÜŞÜNMEK VE PAYLAŞMAK İLE İÇ İÇEDİR. LÜTFEN DÜŞÜNDÜKLERİNİZİ PAYLAŞIN. YORUMLARINIZLA DAHA ÇOK PAYLAŞILALIM.

www.nerdenduydun.com. Blogger tarafından desteklenmektedir.