FORD'UN REŞAT ALTINI 20 M 1968
Her markanın bir dönem yıldızı muhakkak vardır. Eğer yeteri
kadar paranız varsa otomobiller zevkimizi estetiğimizi hayata bakış açımızı da
yansıtır. Ford’un 1969 yılında çıkardığı yıldızı M kasası da Avrupa Ford’un beklide
tarihinde çıkardığı en iyi araç diyebiliriz. 20 M piyasaya çıkışıyla birlikte
büyük ses getirmiş. Mercedes gibi markalara kalite olarak meydan okumuştur. 20
M aslında Ford’un saygınlık için çıkardığı bir araçtır. Daha önceki modellerle
sarsılan imajını düzeltmek için zamanın ötesinde bir araç tasarlanmıştır. Mercedes
almak isteyip alamayanlar için harika bir fırsattı. Çünkü aynı kalite ve
sağlamlığı çok daha ucuza sunuyordu. Türkiye’de çok fazla tutulan otomobil
geniş bagajı güçlü motor seçenekleri, kaliteli iç donanımıyla tam bir zamane
otomobiliydi. Bu gün bile hurdaya yakın bir 20 M’in içine oturduğunuzda iç
mekan kalitesi gözünüze çarpar. M kasasına Türkiye ikinci el piyasasında Reşat altını
denmesinin sebebi de bunlardan kaynaklıdır.
Piyasada uygun fiyata bulabileceğiniz bir
otomobil 20M. Tek kusuru ise karbiratör problemi. Ahşap ve deri ağırlıklı iç
mekan kromla tamamlanmış. Direksiyonu kavradığınızda sizi geçmişe uçuran bir
haz makinası içinde hissedersiniz. 113 bg motor kususrsuz vites oranları sizi
sürüş zevkinin doruklarına taşır.
20 M modelinin iki
tipi bulunuyor. Bunlardan biri hard top denilen iki kapılı modeli, diğeri ise
tavanı vinleks olan dört kapılı modeli. O dönemde ilk defa vinleks tavanlı
otomobil modası da 20M modeli ile başladı. Bunun haricinde station wagon
seçeneğide vardır. Her iki modelde düz ve otomatik şanzıman seçeneğine sahipti.
20 M modelinin V6 motoru ve geniş iç hacmi Amerikan otomobillerini andırıyordu.
Ayrıca spor görünüşüyle de bir Avrupalıydı. Ford firması 20 M modelinin
tutulmasından sonra, sahip olduğu piyasayı diğer modellere kaptırmamak için 20M
modelinin konfor modeli olan 20 M XL modelini piyasaya sürdü. Bu modelde
metalik boya, ahşap ön panel, ahşap direksiyon ve vites topuzu, lüks deri
döşeme ve kapı yüzleri, krom la desteklenmiş hatlar otomobile bambaşka bir görünüm
veriyordu.
Standart özelliklerin
yanında her iki modele otomatik açılan tavan seçeneği eklendi. Daha sonra ralli
sporu için 20M RS modeli üretildi. 2.3 V6 motor M serisinin yeni canavarıydı. 0-100
km. ye 10.7 saniyede ulaşan müthiş bir motordu. Daha sonra 1972 yılında M
serisine yeni bir kardeş katıldı 26M. Daha önceki modellerden farklı olarak
teknik özellikleri biraz daha geliştirilmişti. V6 motor 2520 cc hacmiyle 125 bg
güce ulaştı. Bu günün şartlarında bile 125 bg çok iyi bir güç. Yine bu
modelinde otomatik ve düz şanzıman seçeneği bulunuyordu. Açılabilir tavan, geri
vites lambası, özel lastikleri, lüks deri döşemesi, arkaya yatabilen ön
koltukları, açılabilir arka koltuk kol dayaması, bu modelin standart
özellikleriydi. Ayrıca arkada amatisör
yerine makas kullanıldığından piyasada makaslı ford denir.
27 sene önce bizimde
bir dönem aile aracımız 20 M direksiz hard top modeliydi. Hala babamın ve benim
hayallerimizi süsler. Umarım bir gün restore etme fırsatı buluruz.
Model
|
17 M
|
20M
|
20M RS
|
26M
|
Motor
|
4
|
V6
|
V6
|
V6
|
Motor hacmi
|
1699cc
|
1998cc
|
2290cc
|
2520cc
|
Maksimum güç
|
70ps
|
113ps
|
125ps
|
125ps
|
Maksimum hız
|
160km/saat
|
180km/saat
|
180km/saat
|
|
0-100 km
|
14.2 saniye
|
10.7 saniye
|
10.6 saniye
|
|
Yakıt tüketimi
|
9.2 lt/100km
|
9.2 lt/100km
|
9.2 lt/100km
|
|
Yakıt tankı
|
55 litre
|
55 litre
|
55 litre
|
55 litre
|
Uzunluk
|
4721mm
|
4721mm
|
4721mm
|
4721mm
|
Genişlik
|
1756mm
|
1756mm
|
1756mm
|
1756mm
|
Yükseklik
|
1478mm
|
1478mm
|
1478mm
|
1478mm
|
Boş ağırlık
|
1100kg
|
1220kg
|
Yorum Bırakmak İster misiniz?