Header Ads


JAPON BALIKÇISI Ünol Büyükgönenç Yorumu

JAPON BALIKÇISI 

Denizde bir bulutun öldürdüğü Japon balıkçısı genç bir adamdı. Dostlarından dinledim bu türküyü Pasifikte sapsarı bir akşamdı. 


Yaş 17'li zamanlar içim kıpır kıpır,durmuyor yerinde kalbim,haksızlıklara,yalanlarla doğmuş savaşlara ardından gelen acılara,haykırıyorum avazım çıktığı kadar ama kimseye duyuramıyorum,sağırlar dünyasında,yaşayan insanlara,Sonra uyanıyorum sıçrayarak yatağımdan,oh be kabusmuş diyorum,çünkü benim insanlarım duyardı bu haykırışları...

Ve şimdi kendime soruyorum bu bağıran çocuk nerede...





Ünol Büyükgönenc'in 'güzel günler göreceğiz' adlı albümü1979 yılında hazırlanmış ama 12 Eylül 1980 darbesi olunca yayını ta seksenli yılların sonuna kadar sarkmış. 

Hatta albümün bir nevi 'hit'i olan 'dışarıda kar yağıyor' şarkısı, aynı zamanda dünya çocuk yılı olan 1979 yılında yazılmış, dönemin güzel bir ironisi olarak radyolarımızda dönmüştür. albüm sadece beste ve söz yönünden değil, yapım ve düzenleme olarak da döneminin çok ilerisindedir


Ünol Büyükgönenc'in 'güzel günler göreceğiz' adlı albümü



Burak Bora yorumunu da burada sizinle paylaşıyoruz


JAPON BALIKÇISI
Denizde bir bulutun öldürdüğü
Japon balıkçısı genç bir adamdı.
Dostlarından dinledim bu türküyü
Pasifikte sapsarı bir akşamdı.
Balık tuttuk yiyen ölür.
Elimize değen ölür,
Bu gemi bir kara tabut,
Lumbarından giren ölür.

Balık tuttuk yiyen ölür
Birden değil ağır ağır,
Etleri çürür dağılır.
Balık tuttuk yiyen ölür.

Elimize değen ölür,
Tuzla güneşle yıkanan
Bu vefalı, bu çalışkan
Elimize değen ölür.
Birden değil ağır ağır
Etleri çürür, dağılır,
Elimize değen ölür...

Badem gözlüm beni unut,
Bu gemi bir kara tabut,
Lumbarından giren ölür.
Üstümüzden geçti bulut.

Badem gözlüm beni unut
Boynuma sarılma gülüm,
Benden sana geçer ölüm
Badem gözlüm beni unut.

Bu gemi bir kara tabut.
Badem gözlüm beni unut.
Çürük yumurtadan çürük
Benden yapacağın çocuk.
Bu gemi bir kara tabut
Bu deniz bir ölü deniz.
İnsanlar ey, nerdesiniz?
                              Nerdesiniz?


Nazım Hikmet Ran

Hiç yorum yok

YORUM BIRAKMAK DÜŞÜNMEK VE PAYLAŞMAK İLE İÇ İÇEDİR. LÜTFEN DÜŞÜNDÜKLERİNİZİ PAYLAŞIN. YORUMLARINIZLA DAHA ÇOK PAYLAŞILALIM.

www.nerdenduydun.com. Blogger tarafından desteklenmektedir.