Header Ads


Behzat Ç. Bekleyenlerin Polisiyesi

Bir dönemin fenomeni Behzat Ç yeniden yayınlanacak mı? 

Dizi yayından kaldırılalı dört seneden fazla oldu ama hayranlarının yeniden yayınlanacak, umudu hiç bitmiyor. Dizinin yazarı Emrah Serbes’in Senaryo hazır, yeni bölüm “imamların öcünü” yayınlayacak yürekli bir kanal bekliyoruz açıklamasından sonra bekleyiş heyecana dönüştü.

   
Türkiye’de yüzlerce dizi çekildi fakat kendi kitlesini oluşturabilen birkaç dizi oldu.  Behzat Ç aslında bir kitlenin dizisiydi diyebiliriz. Ben dizi izlemiyorum diyenler bile Behzat’ın dalgalı fakat hiç düzelmeyen ruh halinde kaybolup gidiyordu. Behzat seyirciye kendi ruh halini yansıtıyordu, kimi zaman masayı devirip sarhoş sokaklarda kaybolasınız geliyor. Kimi zaman bıyık altından gülesiniz geliyor.



   Behzat Ç çoğunlukla anarşist bir karakter. Yazar Emrah Serbes biraz da kendi kimliğini, biraz da hayallerini katmış Behzat’a. Behzat’ın otoriteye boyun eğmeyen, emir almayan, çoğunlukla kendi doğruları ve kurallarıyla hareket eden bir kahraman; bu haliyle de muhalif bir kesime hitap eden bir karakter oldu. Dizideki Tüm karakterlerin aykırı dünyasına rağmen, gerçekçi bir hikaye yaratılmış. Tabii sade bu kadar değil işlediği konular, bol içkili ve küfürlü sahneleriyle de 3 Sezon 96 bölüm yayınlanması, bile hayret vericiydi.

   Ankara bir mecburiyet kentidir. Öğrencilik, memurluk, askerlik, yada herhangi bir vesile ile ankarada bulunmuş insanlar, Ankarayı neden sevdiklerini bilemezler. gizemli bir sevgilidir Ankara. Ankara'yı en iyi anımsatan dizi de Behzat Ç'dir şüphesiz. diziyi izlerken kendi sokaklarınızda gezer, aşina  duygular yaşarsınız. bir nevi memleketçilik tir Behzat. dizide her karekterin bir gizemi vardır. bu savrulmuş uç dünyalar size tanıdık gelir. çünkü dizi gerçekçidir. görüntüler insanlar hatta sakin Ankaranın cinayetleri bile. Diziyi izledikçe Ankarayı özlersiniz, neyse ki geçici bi özlemle...


         Hiç kuşkusuz 78. bölüm efsane bölüm. Herkes eteğindeki taşları döker. Bol alkol, bol küfür...


 Bir Söyleşide Emrah Serbes'e kaybedenlerden değilseniz sizi hayatta en çok ne ürkütüyor diye soruluyor. Cevap tam Behzat Ç. nin karakter tasarımına uygun bir cevap “kendimle  barışmaktan ürküyorum." Böyle bir diziyi de, bu karakterleri de kendiyle barışık bir yazar yazamazdı herhalde.


Yeni senaryo imamların öcü 12-17 Aralıktan, 15 Temmuz darbesine kadar olan süreci konu alıyor. Yeni bölümde daha koyu bir Behzat Ç. bizi bekliyor.

Hadi  bakalım hayırlısı!!!

Bazı Behzat Ç. replikleri


- iyi misin komiserim?

- saçma sapan konuşma be!


-
Kendine zarar vemiş bir insana “niye” diye sorulmaz. Zaten birine anlatabilseydi zarar vermezdi kendine.

"Ben iyi bir adam olamadım. Ama kimseninde adamı olmadım!"

Artık benimde yalanlara kanmaya ihtiyacım var. Bütün çaresiz insanlar gibi.
"Ölmek istedim ben. Yapamadım. Yaşayacaksam... affetmek zorundayım..."

  
"Sorun, senin gerçekleştirmek için çırpındığın hayallerini başkalarının bakkaldan ekmek almaya gidiyormuşçasına kolay gerçekleştirmesi. Hem de hak etmeden..."

Savcı Esra:Dünyanın ekseni kaydı behzat. On iki santim  yerinden oynadı. Sen bana  bir santim bile yaklaşmadın


Savcı Esra:Bilmiyorsun.. Tabi nereden bileceksin. Sen ancak birisi öldüğünde duygusal yaklaşıyorsun. Senin duygu radarına girmek için illa ölmek mi lazım Behzat?


Selim: amirim ben çıkıyorum.
Behzat:he.
 
Selım:nişan hazırlıkları için amirim.
 
Behzat:hee.
 
selim:çıkıyorum ben ozaman amirim.
 
behzat: siktir git.

Behzat Ç. dizisi müzikleri




1 yorum:

YORUM BIRAKMAK DÜŞÜNMEK VE PAYLAŞMAK İLE İÇ İÇEDİR. LÜTFEN DÜŞÜNDÜKLERİNİZİ PAYLAŞIN. YORUMLARINIZLA DAHA ÇOK PAYLAŞILALIM.

www.nerdenduydun.com. Blogger tarafından desteklenmektedir.