Header Ads


Takvim Yaprakları: İyilik yapmak mecburiyetinde miyiz?

Bilirisiniz mutlaka; yapraklı takvimler vardır,sayfaları kopardıkça azalan
Bilirisiniz mutlaka; yapraklı takvimler vardır,sayfaları kopardıkça azalan tek tek koparıldığında zamanın nasıl geçtiğini farkettirmeyen ama uzun aradan sonra koparmaya başladın mı zamanın ne kadar çabuk geçtiğini acımasızca yüzünüze vuran yapraklı takvimler.

Bugün işyerimde işçilerin çalıştığı katta böyle bir takvime denk geldim işçiler düzenli olarak koparıyorlar yapraklarını dünkü sayfayı koparmayı unutmuşlar onun yerine ben kopardım  arkasında ki yazılar okumak benim için  ilgi çekici ve üzerinde düşünmelik oluyor , 5 Şubat 2010 takvim yaprağının arkasında ki yazı iyilik ve kötülük, cennet ile cehennemle ilgili hadisler,ayetler ve yaşanmışlıklarla ilgili örneklerle doluydu yazının sonuna kadar bu şekilde idi ve sonuç cümlesine geldiğimde ilginç bir cümle ile karşılaştım hayatım boyunca ilk defa karşılaştığım bir cümle belki sizler daha önce karşılaşmış olabilirsiniz ama inanın ben ilk defa böyle bir cümle ile karşılaştım, "İyilik yapmak mecburiyetinde değilmişiz ama kötülük yapmamak mecburiyetindeymişiz" Bu cümleyi açıklamak içinde şöyle bir cümle kullanılmış niye bu iyiliği yaptın diye sorulmaz imiş ama niye bu kötülüğü yaptın diye sorarlarmış. Doğrudur iyilik yapıldığında çok fazla sormayız hatta hiç ve kötülük yapıldığında da dolaysız bir şekilde suçlamalarla birlikte neden yaptın diye sorar dururuz.
Takvimden son bir alıntı yapacağım hadislerden birinde cehennemde yanmayacak kulların özelliği açıklanmış işi kolaylaştıran,zorluk çıkarmayan kullar için cehennem ateşi yanmaz ve yakamaz denmiş. 

Bilirisiniz mutlaka; yapraklı takvimler vardır,sayfaları kopardıkça azalan tek tek koparıldığında zamanın nasıl geçtiğini farkettirmeyen ama uzun aradan sonra koparmaya başladın mı zamanın ne kadar çabuk geçtiğini acımasızca yüzünüze vuran yapraklı takvimler.


Benim burada kafama takılan ise iyilik yapmak mecburiyetimizin olmayaşı, yani birisine iyilik yapmak elimizdeyken yapmak zorunda olmamak iyilikle nasıl bağdaştı anlamadım zaten biz ona iyilik yapabilecekken yapmıyorsak bu kötülük değilmidir.Onun işini zorlaştırmak değilmidir?
Düşünce Özgürlüğü Kaldırmak Gerek:)
Düşünmek ve Paylaşmak Dileğiyle
05.02.2010

Hiç yorum yok

YORUM BIRAKMAK DÜŞÜNMEK VE PAYLAŞMAK İLE İÇ İÇEDİR. LÜTFEN DÜŞÜNDÜKLERİNİZİ PAYLAŞIN. YORUMLARINIZLA DAHA ÇOK PAYLAŞILALIM.

www.nerdenduydun.com. Blogger tarafından desteklenmektedir.