Header Ads


Özlem nedir? İnsan neden özlem duyar?



Özlemek, aslında ben kördüm, seni kaybedene kadar, kör olduğumu bilmiyordum demek, 


Özlemek geçmişte yaptığın hataların acısını her daim hatırlamak ve özlemek keşkelerden oluşan bir bileşke, anlayacağın bana göre özlemek, en sevdiğin yanındayken ona ihanet etmek, ona sahip çıkamamak, onu ve kendini yalnız bırakmaktır. Özlemeye örnek verilebilir mi? Soyut zekayı geliştirmek için öğretmenlerin çocuklara sorduğu ve araştırmasını istediği bir konu olmuş Özlem ve onlardan Özlemle ilgili bir örnek istenmiş. Ne ilginçtir ki google amca benim bu yazımı ilgili olarak ekşi sözlükten hemen sonra karşılarına çıkartıyor. Özlem sorusuna yanıt olarak ise aslında sözlük anlamı ile özlem bir kimseyi ya da nesneyi, olguyu bir daha görme, ona kavuşma isteği ve duygusu tanımını alacak iken "Özlemek, aslında ben kördüm, seni kaybedene kadar, kör olduğumu bilmiyordum demek" yanıtını buluyorlar. 

Benim burada merak ettiğim ise acaba o öğrenci ya da onunla beraber arayan ebeveyn özlem nedirin cevabını benim yazdığım gibi söylemiş midir? Benim açıklamam aşıklar içindir aslında hani aşkın doğasında vardır ya göremediğin zaman özlersin benim isyanımda ondandır. Bir çocuk annesini babasını onlar işte olduğu için gün boyunca göremez ve bu zamanlar sürekli olursa çocugun onları özlemesi kadar doğal bir istek olamaz kavuşma saatleri iple çekilir. Modern zamanımızın çocuklarımıza yüklediği başka bir duygudur özlem. Anne baba onun için çalışır çocuk ise onları özler. Sonra bu özlemleri telafi etmek için oyuncaklar ve hediyeler alınır sonra bunları alabilmek için daha çok çalışılır ve daha çok özlem duygusu, kavuşma isteği artar. Çocukların özlem ile ilgili vereceği en iyi örnek aslında bu olmalıdır. Annem, babam ya da her ikisi çalıştıkları için onları göremiyorum ve onları özlüyorum. Özlem nedire örnek bundan daha iyisi var mı? Tatil olunca sınıf arkadaşları mı çok özlüyorum. Özlem nedire klasik bir örnek ama artık folik asit bebeklerinin dünyasındayız ve onlar klasik cevapları kabul etmiyorlar.
İnsan Özlem duyar? Özlemek Nedir Aslında?



Özlemek ile ilgili paylaşılan bir düşünceden sonra aklımızdan dökülenler ve ne kadar acımasız olduğumuzu görmenin acısı yukarıda yazdıklarımız....




Mert:
ÖZLEMEK:

Özlemek bana kalırsa dünyada ki en güzel sözcük... İngilizce de miss sözcüğü ifade eder, Arapça da hasret sözcüğü... Miss kaybetmektir, i miss you, kaybetmiştim seni, der... Hasret ise saklamak demektir, belki hasır altı etmek; fakat Türkçe'de böyle değil!  Aslında sözlük anlamı ile özlem bir kimseyi ya da nesneyi, olguyu bir daha görme, ona kavuşma isteği ve duygusu.

Özlemek demek bir kimse yanında değilken ona dokunamazken bile onu özüne katmak demektir! Özünde barındırmak, kaybetmek veya saklamak değil; görmezden gelmek değil! O yokken senin o olman demek...



Özlemek Nedir? Nasıl tarif edilir?
Not: Uzmanlık alanım olmayan dil bilim veya dil felsefesi alanlarından yazdım gibi; arkadaşlarıma bildiririm ki bunlar benim görüşlerimdir, ne bir bilimsel dayanağı vardır ne de bir bilimsel önerme niteliği... Özlemek bence böyle bir şey... Ya sizce?




-Tabii bu işin kişisel boyutu. Bana göre özlemi sonlandırmak için yan yana olmak bile bazen yetersiz. Sonuçta özlediğin bir şey veya birisi değil, o bir şeye veya birisine yüklediğin anlamların; yani işin psikolojik perspektifi... Çoğu zaman özlemek, yarı yolda bıraktığın bir şeyi, çoğunlukla kendini, gidip tekrar almak demek... Çünkü unuttuklarında hatırladıklarında o parçadadır.

-Başka bir açıdan bakıldığında özlemek ilgili şöyle de düşünülebilir, özlüyorsan hata yapmışsındır, sahip çıkamamışsındır, şartlara yenik düşmüşsündür, altarnatifin olmadığına inanmışsındır.
Kişisel boyut yok,
Bu evrensel, doğamızda olan bir kandırmaca, bencilliğimizi örten.
Özlüyorsan ihanet etmişsindir......
" En sevdiğin yanındayken ona ihanet etmek, ona sahip çıkamamak, onu ve kendini yalnız bırakmaktır" özlemek


Düşünmek ve Paylaşmak Dileğiyle...

4 yorum:

  1. bu yazı bana, içinde "mutluluk yaşarken değil sonradan hatırlanır da niye ?" cümlesinin geçtiği bir şarkıyı hatırlattı..
    bence özlemek de aşk gibi tek bir cümleyle ya da kelimeyle açıklanabilmesi zor ve özel bir kelime..neyi özleriz?
    uzaktakini,geçmişi, aslında bizim olsa bile şu an için kaybettiğimiz şeyleri..özlemek bir nevi farkına varmaktır bence.
    sizin de dediğiniz gibi belki sahip çıkamamak değerini sonradan anlamaktır..
    yine de özlemek güzel bir şeydir..ayrılığın hüzünlü güzelliği gibi..şairler söyler ya hep,ayrılıklar olmasa vuslat neye yarar.özlemek dı olmasaydı anılar neye yarardı,en güzel anılar çöpe giderdi.

    YanıtlaSil
  2. Özlemek illaki güzeldir ama yazıda denildiği gibi kendi hatalarımızı kamufle etme yoludur,
    Anıların güzelliği geçmişte kalmasıdır,yitip gitmesi,giderken bizim uyarılara kulak asmayışımızdan ve yaşamamız gerekenden...

    YanıtlaSil
  3. vay be mert olum sen ne yaşadın mutluyken hüzünlendim lan

    YanıtlaSil
  4. Ozlem çok kötü bir duygudur. Insalar hüzünden ölürler ALLAH kimseye göstertmesin.

    YanıtlaSil

YORUM BIRAKMAK DÜŞÜNMEK VE PAYLAŞMAK İLE İÇ İÇEDİR. LÜTFEN DÜŞÜNDÜKLERİNİZİ PAYLAŞIN. YORUMLARINIZLA DAHA ÇOK PAYLAŞILALIM.

www.nerdenduydun.com. Blogger tarafından desteklenmektedir.